Een paar verhaaltjes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu Een paar verhaaltjes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu

Een paar verhaaltjes

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

30 Oktober 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties die ik elke keer weer krijg op mijn verhalen. Het doet me goed om te lezen dat jullie me volgen. Ook iedereen van wie ik een kaartje heb gekregen wil ik bedanken, dit vind ik ook altijd erg leuk!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal op mijn site gezet heb. Sinds de vakantie heb ik niks meer laten horen maar dit komt niet doordat we niks mee gemaakt hebben maar meer door een gebrek aan tijd (en soms ook motivatie). Aangezien we wel heel veel leuke dingen meegemaakt en beleefd hebben die ik met jullie wil delen hier dan eindelijk weer een paar verhaaltjes.

Het weekeind van 13 Oktober was het weekeind na de vakantie, omdat we net 1,5 week weg waren geweest hadden we besloten om op de campus te blijven. We hebben op deze zaterdag ’s ochtends bij een cricket wedstrijd gekeken. De barman van de Snorts had ons uitgenodigd om te komen kijken, en omdat we toch niks beters te doen hadden hebben we dat maar gedaan. Helaas was dit niet een heel goed idee. Cricket is echt een van de saaiste sporten die ik ken, maar als je dan ook het hele spel nog eens niet snapt is het helemaal niet leuk om naar te kijken. We hebben dan ook meer zitten kletsen dan dat we at van de wedstrijd gezien hebben.

Voor ’s avonds stond er iets heel leuks om het programma, namelijk het jureren van de Mr. Kowie 2007 verkiezing. Tijdens deze verkiezing wordt de leukste jongen van de Kowie rugby vereniging gekozen. Die zelfde barman van de Snorts had ons gevraagd om dit te doen en dit leek ons wel erg leuk. Ik was samen met Evelien, Geraldine en Pjirkje. We kwamen ’s avonds aan in het township, hier waren we nog nooit eerder in het donker geweest dus dat was al bijzonder, maar er was nog bijna niemand voor de show. Het zou 19 uur beginnen maar om 19.30 was er nog steeds niemand. Wij dachten dat het niet meer door zou gaan maar de organisator ging ons wel alles uitleggen er druppelden wel af en toe wat mensen binnen. Uiteindelijk kon de show om 20 uur toch beginnen. Het was dus een verkiezing om Mr. Kowie 2007 te kiezen en tegelijk geld in te zamelen voor het rugby team. De jongste jongen die meedeed was 8, en de oudste 23. Ze moesten in drie verschillende rondes hun zichzelf showen nl. casual, netjes en zwemkleding. Bij elke ronde ging het publiek echt helemaal uit z’n dak. Dit publiek bestond uit een mix van kleine kinderen, volwassenen en bejaarden maar ze waren allemaal even enthousiast. Evelien, Pjirk, Geraldine en ik waren de enige blanken die aanwezig waren maar het was geweldig. Van ons werd verwacht dat we de jongens bij elke ronde punten gaven en dat er dan uiteindelijk een winnaar uit kwam. Het leek net of zaten we midden in een film. De muziek kei hard, iedereen aan het dansen en joelen en alleen maar vrolijkheid. Het was een avond om nooit te vergeten, we hebben allemaal nieuwe mensen ontmoet (onze zogenaamde nieuwe vrienden) en heel veel lol gehad.

De rest van het weekeind verliep vervolgens rustig, even naar het strand en verder de dagelijkse dingen van de campus. Ook de week die daarop volgde was rustig. Ik ben weer bij alle bedrijven langs geweest en ben voor ze allemaal druk bezig met verslagen/onderzoeken of lessen voorbereiden.

Het volgende weekeind is wel weer noemenswaardig. Zaterdag 20 Oktober is namelijk een dag die de geschiedenis in zal gaan als de dag dat Zuid-Afrika wereld kampioen rugby werd. Dit komt op hetzelfde neer als dat Nederland wereldkampioen voetbal zou worden.
We zijn ’s avonds met iedereen die nog op de campus was voor het weekeind naar de Snorts gegaan om de wedstrijd die gespeeld werd in Parijs, tegen Engeland, te kijken. Aangezien wij in Nederland allemaal helemaal uitgedost gaan met zulke gelegenheden waren we hier op de campus ook even los gegaan. We waren allemaal verkleed in het groen met geel, de kleuren van het team. Komen we in de Snorts, waren we bijna de enigen die verkleed waren, OEPS. Maar dit mocht de pret niet drukken, we hebben met de afrikanen de wedstrijd gekeken en daarna nog een mooi feestje gevierd.

Ook het volgende weekeind, en dan vooral zaterdag 27 Oktober is weer een leuke geweest. Dit was namelijk het weekeind dat de eetzaal op de campus een grote beurt zou krijgen. Een paar studenten die samen de ‘food commitee’ vormen hadden dit weekeind georganiseerd en het was de bedoeling dat de eetzaal en de bar geverfd zouden worden en dat de keuken een grote schoonmaak beurt zou krijgen. Dus zo gezegd zo gedaan, iedereen die wilde helpen kon zich opgeven en zo gebeurde het dat we zaterdag met zo’n 30 studenten de hele dag druk bezig zijn geweest. Pjirk en ik zaten samen in de verf groep en zijn verantwoordelijk voor het mooie kleurtje op de muren. Momenteel zijn ze druk bezig met het leggen van een nieuwe vloer in de eetzaal en als dit af is dan is de verbouwing klaar. Het was echt een leuke gezellig dag waar we elkaar weer op een andere manier hebben leren kennen. Het is een project wat niet door studenten gedaan hoeft te worden, want het is de verantwoordelijkheid van de school maar we deden het allemaal graag. Het management was ook erg blij dat we het gedaan hebben, en ook zij zijn heel tevreden met het resultaat.

Oké dit waren weer alle leuke activiteiten maar jullie zijn natuurlijk ook benieuwd naar mijn school projecten, dus ook daar zal ik nog even wat over vertellen. Ik ben momenteel bezig met 4 projecten, de bakkerij, Zest cafe, een mohair (= een soort stof) bedrijf en ik ben bezig met een onderzoek voor school.

Bij de bakkerij gaat alles nog steeds prima. We hebben 2 weken geleden een toets gedaan en op twee mensen na heeft iedereen het gehaald. De resultaten waren verder erg goed en we zijn tevreden met wat ze tot nu toe echt van ons hebben opgestoken. We gaan met hen nu verder over hoe ze bedrijven kunnen benaderen zodat die in grote hoeveelheden bij hun gaan kopen of een catering door hen laten doen.

Voor Zest zijn we druk bezig met ene klanttevredenheid onderzoek. We hebben een vragenlijst gemaakt die we samen met de klanten invullen om te kijken wat ze precies vinden van de producten, de service en het bedrijf zelf. Dit gaat tot nu toe goed en de klanten zijn allemaal zeer tevreden.

Dan het mohair bedrijf, dit bestaat momenteel nog niet maar een leraar van school helpt een groep met mensen die dit willen beginnen. Wij schrijven daarom nu een bedrijfsplan voor hen. Het grootste deel van het plan is al klaar en waarschijnlijk gaan we volgende week een dag met die leraar naar Port Elizabeth om een kijkje te nemen bij een bestaand bedrijf. Daarna hopen we de informatie die nu nog mist toe te kunnen voegen en dan is dit klaar.

Het onderzoek wat we voor school doen is ons nieuwste project. EISS (mijn school, Educational Institute for Service Studies) wil hier misschien een restaurant gaan openen zodat de studenten hier (net als in Leeuwaren bij hotel/restaurant Wyswerd) praktijk kunnen lopen. Nu zijn wij gevraagd of we onderzoek willen doen naar de vraag of er behoefte is aan nog een restaurant in Port Alfred. We zijn dus eigenlijk begonnen met een markt onderzoek. We zijn nog niet heel ver maar tot nu toe is het een leuke opdracht waar we ook echt wat van kunnen leren.

Deze week zullen we weer met alle projecten aan het werk. We zitten inmiddels alweer in de vierde week van dit moduul dus de tijd schiet nu echt op. We zullen nog even goed bezig met de projecten zodat we hier ook echt wat achterlaten, en in de weekeinden willen we nog wat meer van het land gaan zien. Komend weekeind gaan we in ieder geval naar Alicedale waar er ook nog een campus is van onze school en hier geef ik samen met drie jongens die daar zitten nog een (verlaat) verjaardagsfeestje. We waren allemaal bijna tegelijk jarig en hadden toen afgesproken om nog een feest te geven en daar hebben we nu eindelijk tijd voor gevonden. Ach, better let as net.

Zo op het laatste moment voor ik dit verhaal op mijn site zet kan ik nog net 1 belevenis toevoegen, ik kan jullie namelijk vertellen dat ik vandaag (30 oktober) mijn eerste zee-duik heb gedaan. Ik werd vanmiddag gebeld of ik (samen met een aantal andere studenten) een uurtje later klaar kon zijn om te gaan duiken. Aangezien in voor vanmiddag een flexibele planning had lukt dit wel en om half 3 lag ik dan ook in mijn duikpak in de zee. Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen, het zicht was heel erg slecht en de instructeur niet zo duidelijk maar ik heb mijn eerste duik wel gedaan en ook gehaald, dus nog 4 te gaan en dan heb ik mijn papiertje!

Bedankt dat jullie allemaal weer de tijd hebben genomen om mijn verhaal te lezen. Omdat ik erg benieuwd ben naar wie mijn avonturen allemaal volgen wil ik jullie allemaal vragen om een reactie te plaatsen. Al is het maar alleen je naam, ik ben gewoon zeer benieuwd hoeveel mensen en wie precies dit lezen. Omdat ik al mijn verhalen + reacties + foto’s later in een boek af laat drukken is het leuk om te weten wie het allemaal gevolgd hebben, dus ik wacht jullie reactie af!

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer.
Liefs Lysanne

Ps. Bij de foto’s zitten ook nog wat andere dingen die niet in mijn verhaal staan maar die jullie misschien wel leuk vinden om te zien.

  • 30 Oktober 2007 - 19:26

    Jelmer:

    Hee schatje,

    ik ben er weer als eerste bij. Eigenlijk ben ik aan het werk, maar niks doorvertellen hoor.. Leuk verhaaltje weer, je hebt je best gedaan zeg! Vet stoer van die duik, wanneer ga je het ons een keertje leren??
    Echt heel gaaf allemaal, alleen nog geen foto's maar dat zal straks nog wel komen!
    ik spreek je later, maak nogmaar veel plezier van de tijd gaat nu wel heel snel.

    Dikke kus en heel veel liefs van mij!

  • 30 Oktober 2007 - 19:27

    Jean:

    Hey leave lys,

    Volgens mij ben ik de eerste die het leest;-) Echt weer geweldig je belevenissen..ik sta er elke keer weer van te kijken!Pop, heel veel succes met al die bedrijfen (pff..druk, maar boeiend!) :-D en have a nice birthday party!We kunnen er dit jaar dus ook nog eentje in Nederland verwachten?;-)

    Hele dikke tut út Greens

  • 30 Oktober 2007 - 19:28

    Jean:

    Toch niet dus :-( Maar die van Jelmer tellen we niet mee..hij is aan het werk!;-)

  • 30 Oktober 2007 - 19:28

    Sanne:

    heeej leaf famke!!
    zozooo je hebt weer een behoorlijk lang verhaal weten te schrijven.. en al die verhalen.. je maakt me weer jaloers hoor!! goed van je eerste duik, nou hopen dat je de volgende x wat meer kunt zien! tot contactse meid!! miss u
    tút san

  • 30 Oktober 2007 - 19:29

    San:

    haha dat dacht ik ook jean...maar jij kunt sneller lezen dus:P en okee jelmer ook:P haha doeoeg xxx

  • 30 Oktober 2007 - 19:39

    Pjirkje:

    Hee Lieve Lys!
    Wat een leuk verhaal, en een gezellige foto's! Ik was sommige dingen alweer bijna vergeten (van die modeshow bijvoorbeeld) Dat was echt machtig!
    Nog maar 8 weekjes.... we gaan er nog een mooi feestje van maken!

    Liefs en een dikke tut Pjirk

  • 30 Oktober 2007 - 19:59

    Sonja:

    hey Lys,
    meid wat weer een verhaal...wel erg leuk om te lezen wat je allemaal doet en dat is nogal wat. Ook de foto's, krijg je ook een beetje een beeld bij het verhaal..
    Heel veel succes met je nog lopende projecten en heel veel fun met pjirkje en de rest...

    liefs en een dikke kus
    uit Lemmer

  • 30 Oktober 2007 - 20:16

    Uco:

    Lekker kleurtje zeg, dat zuurstok roze. Maar in ieder geval een stuk fleuriger dan die witte muren. Leuk verhaal weer, en natuurlijk ook weer leuke fotoos.
    Nog bedankt voor je kaartje. Erg lief.
    Zie je weer over een week of acht.
    Dikke kus, Uco

  • 30 Oktober 2007 - 20:52

    Grietje:

    Heej Lysanne
    Ik heb je verhaal weer gelezen or:D
    Wel grappig, de dingen die jij daar doet zoiets ben ik hier ook mee bezig, moet een ondernemingsplan maken en ook onderzoeken doen;)
    Voor de rest ziet alles er weer leuk uit op de foto's, je krijgt ook al een mooi bruin kleurtje;)
    Nou heel veel succes nog met je schoolprojecten en geniet nog van de weekjes weg. Fijn weekend(feestje) alvast.
    Liefs en een dikke tut grietje

  • 30 Oktober 2007 - 21:28

    Simone:

    Lieve Lys,

    Zo, dan ben ik vast wel eerste "oudere". Haha. Wat een geweldige activiteiten allemaal weer. Wat zul jij je straks gaan vervelen in Nederland...?(maarnieheus).
    Nog heel eventjes en dan ben je er weer.
    Top van je dat je je eerste duik gedaan hebt. Kun je later mooi bij mij de bodem van de langweerder Wielen verkennen.
    Dag meis en veel liefs van mij.

  • 30 Oktober 2007 - 21:59

    Mr. Woodwork TjeBo:

    Heeeeeee Kwikkie! Ik als rasechte Afrika-lover kan natuurlijk niet achterblijven met een reactie... Machtig mooi verhaaltsje seit pake! Alleen jammer dat ik de inhoud ervan dit keer zelf niet kan controleren aangezien ik er niet bij was.. :( Dat schilderen gaat je goed af zag ik wel.. dus als ik ooit nog es een paleis voor mezelf krijg?? En die bouwhelmen.. krekt wat! Balen dat ik niet bij die verkiezing van tofste rugyber was, want die had ik met mijn goddelijke lichaam natuurlijk glansrijk gewonnen :p

    Dikke tut uit een donker Joure!

  • 30 Oktober 2007 - 23:02

    Tante Door:

    leave lys
    wat weer een mooi verhaal. en wat mooi foto,s krijg bijna weer zin om weer naar zuid africa te reizen.maar geniet er nog maar even van want voor je het weet ben je weer thuis.ook de groeten aan pjirkje en een dikke tut van arnold en dora.

  • 31 Oktober 2007 - 00:16

    Rein:

    Hoi pop,
    Jaa zo midden in de nacht lees ik jouw verhaal ook nog even! Was eigenlijk van plan om te gaan slapen maar kon het niet laten om je verhaal te lezen.
    Je schrijft erg leuk, ik heb er het geduld niet voor! Je projecten lijken me ook erg interessant maar ook tijdrovend, je leert er vast erg veel van!
    Ook super van je eerste duik, jammer dat het een beetje tegenviel :( Ik ga mn bedje opzoeken, half 8 gaat de wekker weer... Nachtbraker ;)
    We mailen snel weer!
    Love you een tút en een kroep út Türkiye!!

  • 31 Oktober 2007 - 00:17

    Rein:

    Nou zeg.. de tijd klopt niet ;) Het is hier al 2.16 uur. Weltrusten!!

  • 31 Oktober 2007 - 08:40

    Partner:

    partner! Ik ben blij dat je eindelijk je verhalen in het Nederlands schrijft ipv Frysk, kan ik het ook eens volgen wat jij nou eigenlijk doet in de tijd dat je eigenlijk aan school zou moeten zitten! :lol:

    Dikke tut, ik ga zo spijbelen! (A)

    PARTNERS 4 LIFE! :D
    Demitris

  • 31 Oktober 2007 - 09:05

    Sybrig:

    Lysanne!! ik volg je op de voet ;) :p mooi verhaal weer! en vet stoer van die duik.. miss een leuk idee voor de meidendag?!!! nou dikke tut en tot over 50 nachtjes!!!!!!!! xxxxxxx Sybrig

  • 31 Oktober 2007 - 10:36

    Budje:

    Hey bud! Wat een verhaal weer, erg interessant, en de modeshow was idd erg leuk om meegemaakt te hebben. En al je projectjes voor school.. jeetje zeg! Ik wist niet dat je zo productief bent ;)
    Dit weekend gaan we weer een groot feest van maken, en volgende week lekker duiken in P.E. We moeten dus dit weekend goed aan de zuip, want volgende week mag het niet meer he!
    Ik zie je snel weer.. Tut tut

  • 31 Oktober 2007 - 12:14

    Akkie:

    Heel veel beleeft alweer.Keuken mooi geworden.Leuke foto's ook.
    Veel sucses met wat je nog gaat doen.En geniet ervan.Groeten en een dikke tut,
    van tante akkie.

  • 31 Oktober 2007 - 21:28

    Jelmer:

    Yes!! Ik was de eerste...
    Heb ik sjaan en sanne mooi af weten te troefen!
    Ik heb de foto's nu ook gezien, ziet er goed uit lieverd. Veel mooier nu, het was ook wel een beetje verouderd he??

    Je ziet er overal weer mooi uit...
    Dikke zoen van mij!!

  • 01 November 2007 - 08:14

    Jean:

    Nou ha ik ek olle foto's sjoent...echt super meid!Do hast use twalingskoantsjes oan ;-) Dus ze leve ek nog steeds bij dy :-) En die kantine sjocht dr echt hip út! Maar net te folle yn de sinne leze jer, want oas kleure we aasn sa wiet bei dy!;-) haha..

    Tút op e snút

  • 01 November 2007 - 08:16

    WJK:

    Hey Lys,
    Nou ik ben eerst begonnen met de foto's.. Zeker leuk.. Leuke bar trouwens, misschien een leuk kleurtje voor Jurjen... In het weekend zal ik een aantal uurtjes vrijnemen om het verhaal te lezen ;-)..

    Tût Wiets

  • 01 November 2007 - 14:47

    Leo:

    owow,
    laat de pliesie je site niet zien met die criminele bezigheden van ons! Super foto's btw. Vooral dat kleurenfeestje gelukkig hebben we dr binnekort weer 1!!
    kus leo

  • 01 November 2007 - 20:58

    Wiebren:

    hoi, ik kom net thuis na 4 daagjes onderweg en zie daar een kaartje en weer een heel verhaal. Volgens mij hebben jullie het hartstikke druk daar!
    Als jullie hulp nodig hebben met klussen en verfen weten jullie me te vinden he? Ik vraag alleen reiskostenvergoeding, meer niet, koopje dus!!
    Geniet van alle dingen die jullie doen en ga niet dieper dan 60 meter duiken want dan word je high en dat is op die diepte niet echt aan te raden(wel erg grappig trouwens)
    groetjes uit tropisch Joure, doei!!

  • 02 November 2007 - 11:21

    Titia:

    Hola leave Lys,
    Ook ik lees je super verhalen iedere keer met plezier!De hoofdletters doen het weer even, dus geen tijd om te wachten.. De bar ziet er nu wel erg mooi uit, voor schilderwerk kan ik je dus ook altijd vragen;)!Met de 4 bedrijven zie ik het helemaal goed komen, jij kan dat! Heel veel plezier morgen in Alicedale en hoop op een mooie duik de volgende keer!! Nog 4 te gaan, moet zeker lukken! Tot "snel", Liefs en een dikke knuffel.. Bin trots op dei!

  • 03 November 2007 - 07:22

    Inge:

    he topper
    het is ook bija nie te geloven wat jullie meemaken, echt super man, en dat duiken mag je mij ook wel leren, vet leuk, nou ik ga je natuurlijk bijhouden met je verhalen,
    genietse topper
    en suc6 daaro!!!!!!!!!!

    gr inge

  • 04 November 2007 - 12:01

    Fredau:

    Hey Lys!
    Jahoor ik heb je verhaal ook weer helemaal gelezen en wen me nu ook aan idd om een reactie te plaatsen ;) voor in 't boek haha. Naja anyway heb je verhaal weer met plezier gelezen, wil je nog wel terug komen? 't lijkt daar wel een erg gezellige boel met al die nederlanders en afrikanen. Jullie hebben de eetzaal/kantine (?) maar mooi geschilderd, stukken beter!! En die foto's.. hadden jullie een fotograaf op bezoek ofzo?? Die foto's met demitris en devon zijn erg leuk (daar maak je jelmer vast jaloers mee :P grapje). Nou we moeten binnenkort maar weer es even bijkletsen op msn ;) over een en ander.
    Veel plezier weer met je volgende avonturen! Dikke tút Fre

  • 04 November 2007 - 19:19

    Renske:

    Hey Lys!!

    super verhaal weer heb hem eindelijk gelezen;) ps stoer hoor die duik :)

    Liefs Rens

  • 05 November 2007 - 09:06

    AleidA:

    Hey Leave Lys,

    Ben ook weer thuis van een super weekje en lees je verhaal met plezier, erg leuk allemaal en en komt maar geen eind aan al die leuke dingen..nou ja..schiet nu toch wel erg hard op he, hopenlijk lukt het nog je duikbrevet te halen, zou erg stoer zijn..zet em op en geniet nog maar even, we bellen gaue, dikke tut MEM

  • 05 November 2007 - 10:05

    Harmke:

    He Lysan,

    wat in leuk ferhaal wer! Ik sjoch geregeld even op dyn site. Leuk man dat Jelmer en co west ha. De tiid sjit no dus op. Hjir is alles goed, bin no oan it wurk dus sol wer even wat dwaan!
    In soart plezier der nog en tot hearens!

    Gr. Harmke

  • 05 November 2007 - 10:34

    G. Aaftink:

    Geachte mevrouw Kuindersma,

    Wegens overbelasting is de site www.gerdiengoesafrica.nl niet meer te bereiken. Het is dan ook zeer waarschijnlijk dat www.lizzykuin.waarbenjij.nu ditzelfde probleem binnenkort ook heeft. Vooral wanneer de gehele friese populatie inzicht krijgt in het medium Internet en deze dan ook in veelvoud gebruikt om bovengenoemde site te bezoeken.

    Dit was een waarschuwing,

    Met vriendelijke groeten,

    G. Aaftink

    ps; ik kan niet wachten op de muffins

  • 05 November 2007 - 10:37

    Gerdien:

    Goh, ik wist niet dat m'n site overbelast was. toch aardig van die G. Aaftink dat ie een waarschuwing geeft. Ik vind je foto's trouwens erg leuk.

    Let op; je friese inburgeringscursus heeft gewerkt;

    Dikke tut!

  • 05 November 2007 - 14:32

    Feikje Mam Van Lien:

    Hoi Lysanne,
    Net even je verhaal gelezen en foto's bewonderd.Leuk hoor!
    Wat fijn dat jullie het nog steeds zo gezellig hebben met elkaar.Ik hoop dat we elkaar gaan ontmoeten als je weer in Nederland bent.
    Nog een hele fijne tijd.
    Groetjes,
    Feikje


  • 05 November 2007 - 14:54

    Buuf Anke:

    Ook weer het hele leuke lange verhaal gelezen, en de reacties(tot nu toe) en de foto's, prachtig allemaal.Vooral het jury-verhaal en die groepsfoto's(leuk voor later).Net met je-mem en tantes terug uit Ellmau,wir konnen jetzt auch schone Geschichte schreiben mit bilder dabei!!!
    Puntjes op de o wil niet.
    Groetjes van de oare kant.

  • 05 November 2007 - 16:37

    Marian:

    Hoi Lys,
    Je hebt het van mem en buuf al vernomen ja, we hebben de lachbuien en sch... overleefd.Bedankt voor je sms, ik heb ook een mooie verjaardag gehad. Hoop dat jij ook nog een leuk feestje hebt.
    Zoals immer, wiederom erg genoten van je verhaal.
    Nog veel plezier en succes, dikke knuffel Marian

  • 05 November 2007 - 19:59

    Carmen:

    Hoi Lysanne, ik volg er bijna altijd jou geweldige verhalen. Dit zou later voor jezelf ook een prachtige documentaire van deze tijd zijn, hetzelfde geldt natuurlijk voor al de mooie foto's. Ik vindt trouwens dat je heel mooi kan schrijven
    en vertellen.
    Ik zelf ben nu langzamerhand bezig met spullen klaarleggen en inpakken voor onze reis naar Amerika.Donderdagavond vertrekken wij naar Duitsland en vrijdag gaat de vlucht naar Las Vegas. Vanuit daar gaan wij
    3 weken met een huurauto de "omgeving" verkennen.
    Wij zullen zien hoe ver wij komen.
    Als wij terug zijn duurt het ook niet lang meer tot jij weer thuis bent.
    Geniet noch van de paar wekjes die je nog blijven in Zuid-Africa en als wij elkaar zien hebben wij vast nog wat te vertellen :-))).

    Veel liefs
    Carmen

    Groetjes natuurlijk ook aan Pjirkje

  • 06 November 2007 - 13:33

    Flupke:

    Haaai leave!!

    Nou hier dan ook eindelijk een reactie van mij (A).. Echt een super verhaal weer, die eetzaal ziet er echt prachtig uit, vooral die roze randjes daar onder het raam, schitterend :D!

    En jel: bij deze ben je betrapt dat je onder werktijd niet geheel werkgerelateerde bezigheden uitvoert, u krijgt op uw flikker!!

    Daaag poppie!

  • 08 November 2007 - 18:03

    LL:

    Hai Lysanne,

    Je vader had me vriendelijk (doch dringend, je kent hem) verzocht om een berichtje achter te laten en niet alleen 'stiekem' te lezen ;-) Dus bij deze. Ik vind je verhalen erg leuk om te lezen. Je vertelt het zo levendig dat ik haast het gevoel heb dat ik erbij ben in Zuid-Afrika! Veel plezier nog en succes met het halen van je duikbrevet.

    Groeten,
    Linda (niet meer) van kantoor

  • 09 November 2007 - 12:28

    Aleida:

    Goh Lys..war een reacties op je verhaal, machtig om te lezen, zit nu achter Ali haar computer even te niksen..het scannen lukt niet dus luieren maar, tot gauw en suc6 met alles vooral het duiken!!! Dikke tut MEM

  • 10 November 2007 - 08:35

    Beppe & Pake:

    lieve lies. Je kranten zijn weer onderweg. Ik doe er geen briefje bij nu. Hoe is het? Het schiet mooi op. Ik heb al je stukjes gelezen en je maakt heel wat mee!! Nog bedankt voor je mooie beeldje's jelmer heeft ze gebracht. De groeten aan Pjirkje. Nog heel veeeel plezier!!!!! pas goed op jezelf en we zien je snel weer gellukig. Groeten van Beppe & Pake

  • 13 November 2007 - 06:48

    Gerdien:

    hoi lysanne!
    we moeten snel eens samen komen om een list in elkaar te flansen voor onze vriend. D. v. M. (je snapt wel wie :D)

    ik voel al goede grappen in mij opkomen... :):):)

  • 14 November 2007 - 14:44

    Christien:

    Hoi Lysanne,even "schermpauze" hoor en jou belevenissen weer eens lezen. Zo heerlijk om te doen. Wat jij daar allemaal doet en meemaakt.... Prachtig!! Je hebt geen tijd om bij te komen. Typisch Lysanne, altijd wel ergens mee bezig.
    Kijk alweer uit naar je volgende verhaal. Zal zo dadelijk je foto's nog even bekijken en dan weer aan 't werk.

  • 15 November 2007 - 16:22

    Andjana:

    Goh Lysanne.........wat ben jij lekker bruin geworden zeg!!! Ik heb met plezier jou verhaal gelezen. Geweldig dat jij dit allemaal daar mag beleven. Nog een maandje en dan ben je weer terug in je eigen koude kikkerlandje...Ik wens je nog heeeel veel plezier daar......

    *smak*smak*smak

  • 16 November 2007 - 19:29

    Tialda:

    Hoi Lysanne,
    hoe is het met je daar? Volgens mij heb je het wel naar je zin, aan al je verhalen te lezen en foto's te zien!
    Wel een super ervaring zeg, nog maar even flink genieten, voor je het weet ben je weer in NL, en het is hier heel koud!!
    Heel veel plezier daar nog gewenst!
    Liefs, Tialda

  • 17 November 2007 - 16:15

    Froukje Cornel:

    Heej Lysanne,
    leuk dat je mijn site nog steeds leest. Lees dat jij je ook nog wel vermaakt op dit contintent. Wens je nog veel plezier! Wat is het weer hier lekker he? Hihi.

  • 18 November 2007 - 15:27

    Dyn Heit:

    Nou eindelijk weer eens even uitgebreid tjd genomen om alles weer een ste lezen. Pfffffff. Dat daar alle studiegeld in wordt geïnvesteerd tegenworodig zeg.... hahaha. Super meid ! Gewoan trochgean wer asto mei bezig ibst. Genietsje, genietsje en noch in kear genietsje.
    De foto's zijn ook weer prachtig dus het toestel (of beter dit tiestel) doet het dus goed. Nou tot later... we gaan in ieder geval samen Kerstfeest vieren. Hoi hoi en hou het nog even vol als je begrijpt wat ik bedoel.

    Hoi pop.

  • 22 November 2007 - 11:10

    Froukje:

    Heej Lysanne,
    ik kom 29 december weer in nederland aan. Ik zou eerst 22 november weer terug zijn (vandaag dus) maar ik heb mijn vlucht veranderd. Ik vier kerst met mijn gastgezin in Ghana. Het lijkt me heel leuk om kerst eens ergens anders mee te maken.
    X Froukje

  • 28 November 2007 - 12:53

    Ilse:

    Hej Lysanne,

    Ik dacht, ik moet maar weer eens even bij lezen! Door alle drukte hier schiet dat er echt bij in! Maar wat een ontspanning om dit te lezen en de foto's te bekijken, zo mooi allemaal. En zo te zien is het daar heerlijk weer, jaloersmakend! Wat een mooi bruin kleurtje :) Nou geniet ervan! Ik ga verder lezen :D

    Liefs, Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2008

Aller Allerlaatste verhaal

13 December 2007

Afscheid nemen...

06 December 2007

Shoppen, shoppen en natuurlijk naar school

22 November 2007

Eindelijk weer een update...

30 Oktober 2007

Een paar verhaaltjes
Lysanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 805
Totaal aantal bezoekers 32732

Voorgaande reizen:

20 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: