Eindelijk weer een update... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een update... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een update...

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

22 November 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal op mijn site heb gezet. Ik heb zelfs mijn agenda er maar even bij gepakt om te kijken wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen weken.

Ik kan jullie vertellen dat Demitris en ik een beetje in een dip zaten de afgelopen weken. Dit klinkt misschien raar omdat het hier zo leuk is en we zoveel bijzondere dingen doen, maar voor school is dit anders. Het voel alsof elke dag en elke week weer hetzelfde is. Iedere dag weer achter de computer met dezelfde verslagen bezig, elke dinsdag ochtend naar de bakkerij (waar de motivatie onder de mensen ook daalt) en elke maandag en vrijdag een groupmeeting. Na 15 weken hetzelfde te doen waren we het dus eigenlijk een beetje zat, maar we zijn door gegaan en inmiddels zijn we over onze dip heen en zijn we weer hard aan het werk. Maar in de tussentijd hebben we weer veel leuk en bijzondere dingen gedaan om de tijd door te komen ;-)

We beginnen in het weekeind van 3 november. Dit weekeind vierde ik mijn verjaardag in Alicedale. In Alicedale heeft mijn school nog een kleine campus en 12 nederlandse studenten die eerst hier 10 weken zaten zitten nu daar nog 10 weken. Mijn verjaardag (inmiddels 2 maaden geleden inderdaad) zou ik nog vieren met Hans, Jorn en Camiel omdat we allemaal ongeveer tegelijk jarig waren. Dit weekeind dus met Evelien, Leonie, Pjirk en nog een hele groep uit Port Alfred naar Alicedale geweest om het feest te vieren. We gingen met z’n allen barbequen en daarna feesten in de plaatselijke kroeg die op 20 meter van de campus ligt. Aangezien het een beach party was, maar Alicedale helaas in het binnenland ligt is iedereen ’s nachts nog maar het zwembad in gesprongen (of gegooid) om er toch nog een beach tintje aan te geven. Weer een erg gezellige avond en een verjaardagsfeestje om nooit te vergeten.

Op donderdag 8 November stond er weer wat leuks op het programma; een suprise party voor Jeltine (alias Stok). Stok gaan namelijk volgend jaar Juni trouwen met haar verloofde Wouter. Wouter is hier ook geweest en wij ‘kennen’ hem dus allemaal, daarom hadden een paar meiden bedacht dat een vrijgezellenfeest wel op z’n plaats zou zijn. Aangezien Jeltine helemaal gek is van roze werden alle meiden op deze avond in het roze gekleed verwacht om Jeltine te verassen toen ze terug kwam van sporten. Daarna met z’n allen uiteten geweest naar restaurant the Boardwalk. Het was hier helemaal mooi (roze) versierd, kregen we lekkere hapjes, dronken we rose en roze champagne en hebben we een lied voor Jeltine gezongen. Vervolgens met z’n allen naar de Snort waar alle jongens en de Afrikanen inmiddels ook, in het roze, waren verschenen. We hebben een super avondje gehad, Jeltine zal het nooit vergeten maar ook voor mij was het onvergetelijk. Mijn eerste vrijgezellenfeest, en dan ook nog in Afrika, geweldig.

Het volgende weekeind zijn we met 12 mensen van de campus naar Port Elizabeth geweest om te duiken. We moesten immers nog 4 duiken, en die hebben we alle 4 kunnen doen dit weekeind. Het weer was echt super, en aangezien we de zee inliepen en niet van een boot af hoefden te springen had ik ook geen last van zee ziekte. Alle oefeningen gingen prima en ik kan dus nu zeggen dat ik officieel mijn duikbrevet heb en dus overal ter wereld alleen mag duiken.

De ochtend van woensdag 14 November is ook weer een om over te schrijven. Pjirk, Lien en Leo geven al sinds het begin les op Enkuthazweni, een school voor gehandicapte kinderen. Zij hadden op deze dag een schoolreisje voor de kinderen gepland. Ik mocht samen met Demitris, Sanne, Gerdien en Geraldine mee al begeleider. Het was echt fantastisch. De kinderen werden in groepen verdeeld en ik was samen met Evelien begeleider van de rode groep. Ze moesten allemaal spelletjes doen en na elk spel kregen ze een woord, wat dan op het einde de volgende zin maakte: The treasure lays under the flag; oftwel de schat ligt onder de vlag. In deze schat zat een cadeautje en wat lekkers voor alle kinderen. Na deze schat zoek jacht zijn we nog met de kinderen gaan zwemmen. Het weer was fantastisch en de kinderen vonden het heerlijk om lekker in de zee te spelen en te zwemmen.
Na deze activiteiten was het tijd om te eten. De plaatstelijke rotery, die altijd eten brengen op de school, hadden voor deze gelegenheid een speciale maaltijd en een snoepzakje voor alle kinderen gemaakt. De kinderen hebben een fantastische ochtend gehad, dit was ook al een beetje hun kerst uitje, en ik ben blij dat ik heb kunnen helpen om dit voor hen te doen.

’s Avonds hadden we weer een leuk feestje op de campus. Twee Nederlandse studenten, Frank en Paulien, waren jarig geweest en gaven een feestje. Om de zomer alvast een beetje in te luiden werd het een white party. Dus iedereen de zomerse witte outfits uit de kast getrokken en op de campus wat gedronken. Daarna met z’n allen richting de Snorts waar weer gezellig doorgefeest werd. Bekijk de foto’s voor de party pic’s.

Afgelopen weekeind ben ik, wederom met mijn vriendinnetjes Pjirk, Lien en Leo naar Tsitsikamma geweest. Dit is een heel groot natuurgebied op ongeveer 4 uurtjes rijden van Port Alfred. Hier hebben we een canopy tour gedaan, oftewel we hebben door de bomen geslingerd. We hebben een tour gedaan van 10 kabelbanen die op ongeveer 30 meter hoogte tussen de bomen hangen. We waren in een groep van acht mensen en 2 gidsen. Ondertussen werd ook vanalles verteld over de bomen, planten en dieren die in het bos leven dus het was ook nog best leerzaam. Na de tocht kregen we nog een lunch en daarna hebben we de hele middag bij het zwembad van het plaatselijke hotel gelegen. ’s Avonds voor het eerst in al die tijd dat we hier zijn zelf gekookt en lekker een filmpje gekeken. Op zondag zijn we vroeg vertrokken richting Port Elizabeth waar we op het strand hebben gelegen en waar Evelien en ik nog even naar een markt zijn geweest voor wat souvenirs.

Evelien en ik hebben vandaag elk al een doos met 10 kilo aan spullen naar huis gestuurd. Dus de eerste souvenirs en kleren zijn onderweg :)

Dan zal ik ook nog even wat over mijn dagelijkse bezigheden vertellen. Bij de bakkerij, wat nogsteeds ons hoofdproject is, gaat het goed. We zijn deze week begonnen met computer lessen. Ze hebben inmiddels een computer in de bakkerij maar ze hebben geen idee hoe ze er mee om moeten gaan, dus dat gaan wij ze leren. Afgelopen dinsdag hebben we de eerste les gegeven en het was fantastisch. De mensen van de bakkerij waren erg enthousiast om te leren. Iedereen was er, en ook nog op tijd, wat voor hun een wonder is. We zijn begonnen met de basis, hoe zet je een computer aan en hoe gebruik je de muis. Gelukkig leren ze snel en konden we ook al met Microsoft Word beginnen. Vandaag (donderdag) de tweede les gegeven, we zijn weer verder gegaan met Word. Dit is voor hen het belangrijkste om te leren omdat ze dan brieven kunnen typen die ze kunnen versturen naar bedrijven. Ook moeten ze elke maand een verslag inleveren bij social development, dus daarvoor is een computer ook wel handig. Verder willen ze nog graag excel leren te gebruiken voor hun boekhouding. Helaas zullen wij daar niet meer aan toe komen maar we hopen dat de volgende groep die hier naartoe komt dat kan doen.

Verder doen we nogsteeds onderzoek voor school, of ze hier een restaurant kunnen openen waar de studenten praktijk kunnen lopen. Dit onderzoek liep een beetje vast maar we zijn er inmiddels weer goed mee bezig. Ons verslag voor Zest is bijna af, dit zullen we dan aan hun geven en hopelijk kunnen ze wat met onze aanbevelingen. Dan is er nog het mohair bedrijf waar we een bedrijfsplan voor schrijven. We moeten nogsteeds naar Port Elizabeth om zo’n zelfde project te bezoeken. Dit gaan we hopelijk volgende week doen zodat we weer verder kunnen.

Dit waren weer al mijn belevenissen tot nu toe. Ik kan jullie vertellen dat ik morgen over precies 4 weken weer thuis ben (hoar mar op sal Pjirkje wol sizze). Ik heb er wel weer zin in maar toch weet ik nu al dat ik alles en iedereen van hier erg zal missen. Daarom gaan we de laatste maand nog lekker genieten. Het weer wordt nu eindelijk zoals je dat mag verwachten in Afrika; WARM dus genieten zal wel lukken. Ik hou jullie op de hoogte!

Veel liefs en een tut fan Lysanne.

Ps. Weer heel erg bedankt voor alle leuke reacties! Vindt ik echt geweldig om allemaal te lezen.

  • 22 November 2007 - 18:37

    Pjirkje:

    Hee lieve Lys!
    Wat een geweldig verhaal zeg! Ik moet het boek van jou ook maar bestellen, want al onze hoogtepunten staan zo mooi beschreven!
    Je bent nu vast ook nog druk met fotos.. ben benieuwd welke selectie je hebt gemaakt.
    Wat hebben we hier toch een geweldige tijd he! Ik zal het nooit meer vergeten! Ik vind het top met jou!
    We gaan de laatste 4 weekjes ook nog even heel goed genieten okee?!

    Liefs Pjirk

  • 22 November 2007 - 19:03

    Partner:

    JEEEEJJJ! REACTIE NUMMER TWEEEEE! dat rijmt :lol:) nu moet ik trouwens wel snel die reactie plaatsen, want voor je het weet zijn er 45 reacties voor mij :p

    Maar met de gekken was echt leuk, en die computerlessen zijn ook HILARIIIIISCH! op die slome muts rechts achteraan na.. daar heb ik geen geduld voor, hopelijk blijft zij de volgende keer bij de bakkerij ;)

    Nou chick, we sissen maar sa we sissen: PARTNERS 4 LIFE! :D

  • 22 November 2007 - 19:06

    Stok:

    He Lysanne,

    Dankewol foar dien zeer speciale melding in dien ferhaal oer mei. Ik fiel my vereard :) Enne dankewol foar dien reaksje op mien ferhaal. Let net op mien frysk, ik bin en blieuw in Liwadder, haha

    tut Stok

  • 22 November 2007 - 19:26

    Titia:

    Hee Leave Lizzl!
    Wot wer een super verhaal!!Aan de leuke foto's te zien wordt het nu wel heel mooi weer.. Ik dacht dat ik verkleurde maar dat valt vergeleken met jou dik tegen! Dat boomslingeren ziet er wel een beetje eng maar zeker stoer uit! Nogmaals gefeliciteerd met je duikbrevet, super!
    Nog maar even genieten met iedereen de laatste weekjes, (29 dagen) :( :D en dan kunnen we weer een gezellig bakje doen!
    Tot mails,

    Liefs en een dikke tut Titia

  • 22 November 2007 - 19:56

    Grietje:

    Heej Lysanne
    Erg leuk verhaal weer en gefeliciteerd dat je je duikbrevet binnen hebt!
    Die foto's zien er ook weer erg leuk uit, je mag als je terug komt wel wat zon mee nemen want het weer is hier klote;)
    Als jullie terug zijn moeten we hier ook maar eens van die leuke feestjes maken anders wordt het hier wel heel saai voor jullie!
    Nou geniet nog van de laatste 4 weken en dan zie ik jullie 21 dec. weer op schiphol:D
    Liefs en een dikke tut Griet

  • 22 November 2007 - 21:29

    The Famous Woodwork:

    Hahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Lizzl!

    Je hebt je roeping gemist.. je moet reisreporter worden! Zo'n kabelbaan, is dat ook niet een ideetje voor het park in Joure? En nog een vraagje, die rechter begeleider op je foto's van die spelmiddag, is dat niet die oma die mijn sokken gebreien heeft???

    Groeten uit een tropisch warm Joure!

    Tut, Tjebo

  • 22 November 2007 - 23:30

    Tante Door:

    leave lys
    wat weer een mooi verhaal,ik geniet er van.en al die foto,s meid geweldig.nog van harte gefeliciteerd met je duikdiploma.geniet nog maar lekker van het mooie weer ,want hier is het koud.nog 4 weken en dan ben je al weer thuis,groetjes ook van oom arnold en een dikke tut van tante door.

  • 23 November 2007 - 06:19

    Gerdien:

    Hoi Lysanne!
    Hier de -immiddels- verregende Gerdien! gelukkig was evacuatie niet nodig. Teleurstellend hoor, dat het emotionele afscheid van Demitris niet beschreven staat ;)

    En mist Pjirk niet enkele Snorts hoogtepuntjes?

    Ik zeg; meloenthee is lekker!

    liefs,

    Gerdien

  • 23 November 2007 - 07:15

    Jelmer:

    Heeeeeeeeeeey Lovely Lizzl,

    How YOU diong?? Zo te zien wel lekker... Je ziet er prima uit (ik bedoel je bruine kleurtje natuurlijk) en zelf al slingerend tussen 2 bomen weet je nog elegant te lachen naar de camera.
    Ik ben benieuwd naar de film tijdens de kerstdagen!

    Spreek je snel weer,
    kus mij

  • 23 November 2007 - 09:17

    Evelien :

    Lieve Lys,
    Wat een gezellig verhaal heb je er weer van gemaakt! Ooooh wat gaan we dit allemaal missen in het koude kikkerlandje! Nog maar 3 weekjes, oij joi joi... Dit weekend lekker op stap in East Londen, joehoe!! Wordt weer top... nou meis ik ga even weer verder met mijn reflectie!
    Liefs dikke tut (leer het al) Lien

  • 23 November 2007 - 09:23

    Sanne:

    heeej lieverd!!

    jeetje wat weet jij weer een verhaal neer te zetten zeg..maja eigenlijk ook niet zo wonderlijk met al die leuke avonturen die jullie meemaken!! ben ook zeeer beniewd naar de film van het boomslingeren..en natuurlijk ook de andere filmpjes:D!! heel veel succes nog maar weer met al je bedrijfdingen enzoo..en nog ff vollop genieten van de laatste weken!!!(niet té bruin worde he, anders ben k zo wit vergeleken met jou:P) ik kijk er erg naar uit als jullie er weer zijn:D!!

    tot snel!!:) dikke tút op de snuut san

  • 23 November 2007 - 09:35

    AleidA:

    hey Leave Lys...
    Zoals mijn voorgangers ook al schrijven, wat weer een mooi verhaal, het voelt net of je erbij bent en misschien moet je maar een boek schrijven als je je straks gaat "vervelen" in Joure...dus nu is het aftellen echt begonnen, geniet nog maar van dit laatste echte op stap weekend en dan wat afscheidsfeestjes en koffers pakken..we staan klaar om je weer in onze armen te sluiten!! HELE DIKKE TUT van dyn MEM

  • 23 November 2007 - 12:00

    Uco:

    Hallo Lys.
    Als ik die foto's en verhalen zo bekijk, dan heeft die dip niet zo diep gezeten en zo lang geduurd.Ongelooflijk, wat een prachtige verhalen, feestjes en avonturen.
    Nou, geniet er nog maar lekker van die vier weken, en tot gauw.

    dikke tût, Uco

  • 23 November 2007 - 21:13

    Marian:

    Hoi Lizzy, Wat een mooi vakantie huisje! Dat is echt iets voor mij, aan de zee met een hele stapel boeken. Ik heb weer genoten van je avonturen en kijk er naar uit dat je alles nog eens dunnetjes in levende lijve gaat vertellen ... Al heel gauw. Liefs, Marian.

  • 23 November 2007 - 21:26

    Inge:

    he lizzy
    alles goed zo te horen, en mooi dat je weer over je dipje heen bent, wat een verhaal weer zeg, echt super tof, dat boomslingeren lijkt mij ook wel's wat, echt leuk, nou ik blijf je verhalen tot de laatste dag volgen, geniet ervan, en ik hou je in de gaten!!!!!!!!!
    dikke kuz inge

  • 23 November 2007 - 21:53

    Wiebren:

    Hoi,dippende broodbakkerbegeleidende roze-witte-beach-verjaardag-vrijgezellen- feestje vierende computerlesgevende diepzeeduikende boomslingerende kinderbegeleidende onderzoekende projectbezoekende zonnebadende verslagschrijvende...........DUIZENDPOOT! Jeemig, wat doen jullie veel. Ik ben erg benieuwd hoe je je straks weer aanpast als je terug bent in het superspannende Joure??
    Ik zou zeggen, geniet van de laatste weekjes want het is om voor je er erg in hebt!
    Groetjes van de Wetterkampbewoners

  • 24 November 2007 - 12:14

    M@rleen:

    Hey Lys,
    Wat een mooie verhalen, je geniet zo te lezen volop. Gefeliciteerd met je duikdiploma.
    Nu ook alweer de laatste loodjes voor school. Veel suc6 nog en tot snel!
    Tút Marleen

  • 24 November 2007 - 13:05

    Dinie Aaftink:

    Bedankt voor je leuke kaart wil je Pjirkje ook bedanken? Fijn dat jullie goed op Gerdien passen. Veel plezier nog in Zuid Afrika en misschien zie ik jullie een keer in Nederland.
    Groeten van Dinie Aaftink

  • 25 November 2007 - 13:18

    Annetta:

    Hoi lys,meid wat weer een mooi verhaal! Nou goed hoor dat julie nog even volop genieten want voor je het weet moet de koffer weer volgepropt worden!!Het eind komt nu in zicht en dan gaat de tijd extra snel denk ik,maar met alle herrinneringen en al die prachtige foto's kun je altijd even terug dromen naar Sud Afrika. Tot gauw dan maar. Dikke tut Annetta

  • 26 November 2007 - 14:06

    Gerdien:

    Hoi Lysanne!

    Zoals Evelien al op d'r site heeft staan; ff een reactie plaatsen want nu kan het nog!

    Die l.st moet nu echt bedacht worden, het regent, dus mooi tijd om na te denken....

    Ben je al lid geworden van de hyve die ik je heb aangesmeerd? Echt iets voor jou en Pjirkje :D!

    Het is hier zo gezellug!!!

    Liefs,

    mede-meloenthee-en-pepernoten-genieter!

  • 26 November 2007 - 14:12

    Demtris:

    Hoe gaat het nou eigenlijk met die l.st? :p

    I'll be watching you! ;)

  • 26 November 2007 - 15:04

    Froukje:

    Gefeliciteerd met je duikbrevet!

  • 26 November 2007 - 21:26

    Dyn Heit:

    Nou ja it ken net op sa te lesen. Ferskrikkelik is et dast safolle te dwan hast. Echt erg. Je soene je skamje dat je niks beleve. Grapke dus!. Het is weer allemaal geweldig daarlees ik wel. Misschien kunnen we daar later een filiaal beginnen en dan jij daar maar heen als filiaalleidster. Maar eerst nog een paar weken geieten en dan terug naar Louwer op é Jouwer! Joure wordt vanaf 20 december helemaal wit. Alle panden in de Midstraat worden (ter ere van jullie bieden) wit gespoten zodat er een mooie witte Kerst in de Midstraat is. Verder organiseren we allerlei leuke dingen dus zo erg is het niet om terug te komen hoor. Tot snel en bels.
    Hoi mokkeltsje!

  • 27 November 2007 - 10:40

    Fredau:

    Heej Aapke!!

    Mooi verhaal! En de dipjes horen d'r altijd bij hè.. gelukkig zijn die er ook om er weer overheen te komen ;) Trouwens gefeliciteerd met je duikbrevet! En complimenten voor de foto's, zien er hartstikke goed uit. Nou, nog een paar weekjes.. je zult het daar wel gaan missen, maar ik denk dat iedereen hier ook wel weer zin heeft om jou te zien hoor! En zoals je vader al schreef, in Joure gaan spectaculaire dingen gebeuren tijdens de kertsdagen haha, dus dat is wel iets om naar uit te kijken :). Nou oant snel!!! En succes met het afronden van de projecten en dergelijke.

    Dikke tút Fre

  • 27 November 2007 - 13:39

    Groenhof 32:

    weer het hele leuke lange gezellige verhaal gelezen, toen alle foto's en de reacties.Ik zit nu dus al een uur in de kelder! Mooi dat jij nu je duikbrevet hebt, we hebben hier op de buurt namelijk een politiehond die ook zo nu en dan uit de vijver gehaald moet worden!!!!!!!groetjes buuf anke

  • 27 November 2007 - 15:45

    Jean:

    Hey pop!

    Ik ha wer even de tiid naam om dyn verhaal te lezen...wat 'n belevenissen!;-) Wat sille jim 't asen misse at jim wer thus binne!:-) Geniet derom volop van de letste wieken, voordast 't wist stiest wer op skiphol mei de WINTERJAS! oan.. Bin beneid hoe dat stiet mei jim brune kleur, gean gezicht natuurlijk!;-)hahaha.. Succes nog mei olle verslagen en tot oer 3 wieke!

    Dikke tút

  • 27 November 2007 - 16:36

    Reinou:

    Hee lieve lys!
    Jeetje de tijd gaat echt snel, het aftellen begint al :( Wederom weer een mooi verhaal, geniet er elke keer weer van! Je schrijft erg leuk!
    Echt goed dat je je duikbrevet hebt gehaald en eindelijk eens geen zeeziek ;)
    Meid, geniet nog lekker van de laatste weekjes en niet té bruin worden hoor, anders steken jullie zo af bij de rest van Joure :p

    Dikke tút út Istanbul!

  • 27 November 2007 - 20:52

    TjeBo:

    Als je daar een Kuindersma internationaalgaat... word ik je collega goed??? ;) Iets met vastgoed ofzo red ik me wel mee :p

  • 27 November 2007 - 20:57

    Renske:

    Hey Lieve Lizzl

    Zo ik heb ook eindelijk tijd kunnen vinden om jou verhaal rustig te lezen super weer meid, en nu is dan echt het aftellen begonnen geniet er van meis je laatste weekjes.

    Liefs Rens

  • 28 November 2007 - 13:05

    Ilse:

    Wow wat gaat die tijd toch snel. Maar jullie genieten er ook volop van, dat blijkt wel uit de verhalen elke keer! Op zich kun je in 4 weken tijd nog een heleboel dingen doen, geniet ervan! En van het mooie weer natuurlijk ;) Wat heerlijk. Ik vind het trouwens super wat jullie daar doen voor die mensen, die bedrijven, wat gaaf dat dat allemaal zo goed gaat! Succes ermee nog! xx Ilse

  • 28 November 2007 - 19:34

    Mariska:

    Hallo Lysanne

    Heb je hele verslag en foto's op je
    site gevolgd. Wat heb je daar een mooie
    tijd gehad en veel beleefd.
    Het einde van je avontuur nadert en over
    een paar weken zit je weer in het koude
    Nederland. Voor de terugreis wens ik
    jullie alvast een hele goede vlucht.
    Je ouders zullen wel blij zijn dat je
    voor de kerst weer gezellig thuis bent.
    Ontvang hierbij de hartelijke groetjes
    van Mariska Folkerts uit Workum.
    (collega van Aleida)

  • 28 November 2007 - 22:52

    Tante Hammie:

    Hey Lys, jeetje meid wat een avontuur en wat gaat die tijd vlug voorbij je maakte met die BungieJump echt indruk en nu ook je duikbrevet en wat een prachtige verhalen, ik zei tegen je Omke Taede die gaat daar vast een boek over schrijven dat kún je niet allemaal vertellen, we wachten maar af,en dan nog dat prachtige weer erbij, wat zijn we allemaal jaloers.
    En wat hebben jullie de kleine zelfstandigen daar goed op weg geholpen, en ga je nu hier een winkelje opzetten met allemaal afrikaanse atributen? ook de groetjes van Mark, loopt hier net binnen akelig trots op die kleine Jesse die al alleen in bad kan plassen. Geniet van de laatste weken daar in dat prachtige Afrika en OantSjen Op è Jouwer.
    Groetjes Taede en Harmke.

  • 29 November 2007 - 12:56

    Mam Van Evelien:

    Leuk hoor Lysanne ik geniet ook erg van jou verhaal.Wat zullen jullie elkaar gaan missen en het leven zal wel weer een beetje saai worden zonder elkaar!
    Nog een paar gezellige en mooie weken gewenst.
    Feikje

  • 29 November 2007 - 13:43

    Leo:

    ey lys,
    wow die foto van mn rug is echt erg!!!
    Helaas was het wat slecht weer al ist goed voor mijn ruggetje. Vanaaf lekker eten! gezel :-)
    Leo

  • 29 November 2007 - 18:05

    Martijn:

    Hey Lysanne!

    Geweldig om te horen dat je je brevet hebt gehaald! Ben benieuwd naar alle dingen die je onderwater hebt gezien.

    Inmiddels weten we allemaal op kantoor wanneer je terugkomt. Want over jouw avonturen en wanneer je terugkomt, houdt hij ons goed op de hoogte, haha.

    Geniet nog van je weekjes daar. We zijn reuze benieuwd naar je verhalen!

    Groetjes,

    Martijn

  • 01 December 2007 - 14:13

    Ynte:

    Nu ben ik echt de eerste met een reactie op een bericht wat nog niet is geplaatst!! Lekker p..!
    Dames allebeid gefeliciteerd met jullie officiële benoeming tot de beste studenten van de hele campus. Twa Friese famkes die de hele saak der ferslaan. Geweldich toch. Ik hie der stekum al wat op rekkene want Jousters binnen Jouster en dat sille se oeral witte!
    Helemaal prachtig for jumme. (De anderen moeten wachten op julli bericht maar wij weten het dus al).

    In trotse Jouster.

  • 02 December 2007 - 15:41

    Fredau:

    nou, nou bin ik wol beneid jer! beste studenten fan de campus?!?! vertel vertel

  • 04 December 2007 - 16:37

    AleidA:

    Fan Herte Lokwonske................ de BESTE PABO student en de BESTE RETAIL student..kunnen we weer een feestje vieren!!!!over 17 nachtjes

    Dikke tut MEM

  • 04 December 2007 - 20:36

    Titia:

    Beste RETAILstudent? Super de Super de Super!! Gefeliciteerd, dat sol wol heel goed fjille! Nog even 1,5 wieke goed bezig en dan gezellig mei de dames nei Johannesburg..
    Geniet ervan want far dast et wist stinne we wer op schiphol..Maar nou mei hele blije gezichten :D:D

    Besos, xxx
    Tot oer 18 dagen!

  • 05 December 2007 - 08:13

    Akkie:

    Lees de verhalen nu pas. Wat weer een geweldig avontuur gefeliciteerd met je brevet en nu maar duiken.Ga nog maar even lekker genieten voor je het weet is de tijd daar voorbij en ben je weer bij ons heel veel plezier nog en een dikke tut van tante akkie.

  • 06 December 2007 - 10:53

    Cisca:

    Hoi Lys,
    No, it liket mar tige best mei jimme. De beste studenten van de campus!! Rinne jimme al neist jimme skounnen?? Dat mei seker wol efkes jer. Meitsje d'r de letste wieken noch mar wat hiel moois fan. Ik genietsje fan dien geweldige ferhalen, oant gau, tut Cisca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2008

Aller Allerlaatste verhaal

13 December 2007

Afscheid nemen...

06 December 2007

Shoppen, shoppen en natuurlijk naar school

22 November 2007

Eindelijk weer een update...

30 Oktober 2007

Een paar verhaaltjes
Lysanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 33131

Voorgaande reizen:

20 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: