Afscheid nemen... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu Afscheid nemen... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen...

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

13 December 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo lieve lezers,

Hierbij alweer mijn laatste verhaal vanuit Zuid Afrika. Het is inmiddels donderdag 13 December, en over twee nachtjes moeten wij de campus al verlaten. We hebben al afscheid moeten nemen van een aantal Nederlanders die in Alicedale studeren en hier dus niet meer terug komen. Het is echt heel raar om hier nu bijna klaar te zijn.

Maar voordat ik op vakantie ga wil ik jullie nog even wat laatste verhaaltjes vertellen. Afgelopen zaterdag hadden we ons end of the module party. School had een restaurant ‘the Boardwalk’ afgehuurd waar we ons feest hadden; een Glitz and Glam party. Alle studenten en een aantal leraren waren aanwezig, we kregen hapjes en drankjes en Geraldine was de dj van de avond. Het was echt heel erg gezellig, en leuk om nog een keer met z’n allen samen te zijn. Er was al van te voren aangegeven dat er prijzen zouden worden uitgereikt voor de mooiste outfits, de orgineelste outfits en het mooiste koppel van de avond. Tot mijn grote verbazing was ik gekozen tot het meisje met de orgineelste outfit. Zelf vond ik dit niet helemaal terecht, maar natuurlijk wel erg leuk. Check de foto’s voor de outfit ;-)

Afgelopen dindsag zijn Demitris en ik voor de laatste keer naar de bakkerij geweest. Hier moesten we ze nog even helpen met hun computer, ze snapten het nog niet helemaal omdat hun eigen computer een beetje anders is dan die hier op de campus. Ook hebben we nog even hun printer aangesloten dus ze zijn klaar om te beginnen met brieven typen.
Het afscheid was wel een beetje gek. Iedereen kreeg een certificaat waar op stond dat ze alles gehaald hebben en vervolgens hebben we met z’n allen taart gegeten. Nog even snel wat foto’s gemaakt van alles en iedereen en toen was het tijd voor het echte afscheid. Iedereen een grote knuffel en een kus en toen met een gek gevoel in de buik tijd om te gaan. Echt heel raar dat we die mensen waar we 20 weken mee hebben gewerkt nooit meer zullen zien.

Verder ben ik dinsdag middag nog met Gerdien naar Port Elizabeth gereden voor een nieuw fototoestel. Mijn toetsel was zaterdag avond bij het feest kapot gegaan, en aangezien ik mijn laatste dagen hier ook nog veel foto’s wil maken heb ik nog maar een nieuwe gehaald. Helaas kan ik ze niet meer via mijn lap top op mijn site zetten want mijn laptop doe het ook even niet meer, daarom bij dit verhaal maar zo weinig foto’s. Als ik thuis ben zal ik nog veel foto’s, ook van de vakantie, op mijn site zetten.

Vanmiddag moeten Demitris en ik nog een presentatie geven over alles wat we hier het afgelopen half jaar hebben gedaan. De verslagen worden vanmiddag ook ingeleverd en dan zijn we helemaal klaar hier. Als afsluiting nog even met de hele RBS groep taart eten bij Zest café en vanavond met een hele groep uiteten. De eerste mensen vertrekken morgen na de lunch al richting hun vakantie bestemming. Pjirk, Leonie en ik hebben nog een extra nachtje en vertrekken zaterdag ochtend om 7 uur richting het vliegveld. Helaas moeten we Evelien achter later op de campus, maar gelukkig komt haar vriend Frank hier zondag naartoe. Wij vliegen dus zaterdag naar Johannesburg waar we nog 5 nachten door zullen brengen voor we vertrekken naar Nederland. Op vrijdag 21 December komen we rond 10 uur aan op Schiphol en dan zit ons avontuur er echt op.

Nogmaals allemaal bedankt voor het volgen van mijn verhalen. Zoals ik al zij zal er nog een verhaal volgen als ik straks weer thuis ben, maar dan wil ik natuurlijk ook alles wel in real-live vertellen.

Veel liefs Lysanne

  • 13 December 2007 - 09:17

    San:

    heeej lieve lizzl!!!
    nog een paar daagjes:D en dan ben je weer hier!!! ik heb dr al veel zin in!! voor jullie heeft het natuurlijk ook minder leuke kanten, het afscheid nemen (alweer).. maar als je thuis bent kun je weer lekkr jelmer in de armen vliegen en daar zul je vast ook wel veel zin in hebben!! ik ben zeer benieuwd naar jou winnende outfit..maar ik zie nog geen foto's?? nou ja miss dat ze zo nog komen! ik wil je iig heeeeel veel plezier nog wensen voor jullie vakantie! ga er nog maar ff goed genieten van dat mooie land!
    tot snel:D:D!!
    (l) dikke tút san

  • 13 December 2007 - 09:37

    Grietje:

    Heej Lysanne
    De laatste dagen zijn nu echt aangebroken daar in Zuid- Afrika, het afscheid nemen zal wel een dubbel gevoel geven! Ik wens jou, pjirkje en leonie een hele fijne vakantie! Volgende week staan we gewoon weer met zn allen op schiphol en dan ben je weer lekker thuis bij jelmer en je familie. Ik kijk nu al uit naar de rest van de verhalen en foto's!
    Geniet nog van de laatste dagen daar!
    Liefs en een dikke tut griet

  • 13 December 2007 - 10:23

    Jean:

    Hey meid,

    Wat kun jij terugkijken op een geweldige tijd in Zuid-Afrika!Maar het is nog niet zover...nog een heerlijke vakantie voor de boeg waar vast velen jaloers op kunnen zijn ;-) Ik wens je veel sterkte met afscheid nemen daar!Geniet van de laatste week, wij zullen er hier in ieder geval naar uit kijken om jullie weer te zien!!Tot volgende week!!

    Dikke tut

  • 13 December 2007 - 10:32

    Renske:

    Hey lieve Lys!!

    Ja ja en dan nu toch echt afscheid nemen maar je kan terug kijken op een super half jaar ;) en om weer lekker hier in het koude Nederland te zijn is ook wel weer fijn toch??? nou meis geniet van je laatste 2 nachtjes op de campus en een hele fijne vakantie :)

    tot volgende week dikke kus Rens

  • 13 December 2007 - 11:12

    Marian:

    Ik kan het haast niet geloven dat je volgende week alweer thuis bent. Waar is dit jaar gebleven? Nog heel veel plezier op jullie laatste tournee. Heel veel liefs, Marian

  • 13 December 2007 - 11:57

    Rein:

    Ho pop!!
    Wat een superverhaal, ook leuk dat je de orgineelste outfit had.. zoiets had k eigenlijk wel verwacht :) Heeeeeeel veel plezier nog tijdens jullie vakantie en alvast een fijne kerst!
    Love you tut rein
    Moet nu rennen want heb college om 2 uur..

  • 13 December 2007 - 12:44

    Cisca:

    Hoi Lysanne,
    Deze maanden zijn omgevlogen. Wat heb jij wat beleefd zeg. Ik geloof dat je er met heeeeeel veel plezier op terug kunt zien. Geniet nog van je laatste week en tot volgende week dan maar!!!
    liefs van Cisca

  • 13 December 2007 - 13:35

    Jelmer:

    Hee lys,

    de verhalen had ik inmiddels al een beetje mee gekregen maar toch ontzettend leuk om ook nog wat foto's te kunnen zien voordat je thuis bent.
    Je ziet er maar weer mooi uit en die prijs is dan ook helemaal terecht!

    Spreek je snel weer en zie je volgende week!
    Kus mij!!

  • 13 December 2007 - 13:49

    Marleen:

    Hey Lys,
    Wat is het ontzettend snel gegaan. Een prachtige tijd, met veel ervaringen en mooie momenten neem je voor altijd mee. Petje af. Ik zou het erg leuk vinden je verhalen persoonlijk te horen. Nog maar lekker genieten van jullie vakantie en een goede reis terug.
    Veel lfs Marleen x

  • 13 December 2007 - 16:05

    AleidA:

    Hey Lys..ja het ziet er allemaal prachtig uit, jij in het bijzonder, nu maar koffers pakken en nog een weekje genieten we bellen gauw en zien je over 8 nachtjes................

    dikke tut MEM

  • 13 December 2007 - 18:46

    Wiebren:

    Een hele mooie vakantie toegewenst en een veilige terugreis!!!!
    P.S. kan je voor mij een olifant meenemen, onze tuin is wat schraal en ik heb gehoord dat olifantenstront super is.
    Alvast bedankt
    :-)

  • 13 December 2007 - 22:50

    Tante Door:

    leave lys
    de maanden zijn omgevlogen.wat weer een super outfit.nou ja wat je ook aantrekt
    alles staat je goed.
    geniet nog maar lekker even in johannesburg.en tot volgende week.
    dikke tut.tante door.

  • 14 December 2007 - 07:43

    Gerdien:

    Hoi lieve Lysanne,

    Net was Pjirk aan de beurt, nu jij. M'n allerlaatste berichtje vanuit Port Alfred op jouw site. Ik heb het hier SUPER gehad! Vooral de spontane acties, ff naar Alicedale, ff naar PE nieuwe camera halen, ff naar PE Demitris weg brengen... Heerlijk!

    Als je nog een keer iets nieuws wilt kopen waar je op wilt afdingen, m'n telefoon staat aan ;)

    Heel veel plezier in Johannesburg, geniet nog van je laatste daagjes met Pjirk en Leonietje!

    Tut,

    Gerdien

  • 14 December 2007 - 08:56

    AleidA:

    Hey Lys

    Net alle berichten van de meiden even gelezen, zwaar he dat afscheid nemen en al je rommeltjes opruimen ( zei beppe) maar nog een mooi weekje voor de boeg en dan.......NEI HUS!!! We bellen vanavond nog even he...TUT TUT

    MEM

  • 14 December 2007 - 08:57

    A:

    Oh ja....nog 7 nachtjes

  • 14 December 2007 - 09:53

    Sybrig:

    Lieve LIZZL!

    prachtig verhaal.. kippevel dat je al weer bijna thuis komt.. maar eerst nog een vakantie voor jullie! geniet er nog een weekje van.. net te brûn wurre he ;) meis ik zeg toi toi toi! en tot over 7 nachtjes! Dikke tût van mij!

  • 14 December 2007 - 14:01

    TjeBo:

    En dan te bedenken dat het hier net zo lekker rustig was... Gelukkig kan ik nog een weekje bijkomen in NY ;)(Maar stiekem ben ik best een klein btje blij dat jullie weer terug komen hoor :p)

    het allerrrrrrrrrrrrrrrrrrbeste maar weer!

  • 15 December 2007 - 19:19

    Inge:

    he hey
    alweer je laatste verhaal, das snel om gegaan die maanden, ik hoop dat je genoten hebt van je trip, en ik zal je verhalen missen, vond het wel leuk om het altijd te lezen,
    nou ik zie je gauw weer in joure!!!!!
    tut inge

  • 16 December 2007 - 07:51

    Titia:

    Afscheid nemen bestaat niet, jullie gaan wel weg uit Zuid-Afrika maar de herinneringen zullen jullie nooit verlaten!Al is het afscheid van alle nieuwe vrienden natuurlijk nooit leuk :( .. Ik weet wel zeker dat je terug kan kijken op 5 onvergetelijke maanden en ik vond je verhalen elke keer super om te lezen! Vanaf volgende week wil ik ze heel graag in real life horen:D! Maar nu eerst nog even genieten in Johannesburg.. Heel veel plezier nog en alvast een hele goede reis terug!!

    Ohja homecomingsqueen in the US, orgineelste outfit in ZA what is next??:D!!

    Liefs en een dikke tut Titia

  • 18 December 2007 - 21:28

    Ainse:

    jooh liz,
    alles goed, nog een paar nachtjes en dan holland, jammer he, ik zie dat je nog een tof eindfeest hebt gehad. gr ainse
    alvast een behouden reis. doei

  • 20 December 2007 - 22:20

    TjeBo:

    Haaaaaaa lizzl!

    Op dit moment zit je hoog in de lucht! Back home... En ik zit achter m'n bureautje in het altijd zonnige Joure. Voor mij staat er (alweer...) een super mooie trip naar NY voor de deur en voor jou een super leuke tijd thuis! (He we beide wat no?!) Ik vind het echt super van jullie dat jullie dit gedaan hebben en zal ook nooit van m'n leven die machtig mooie vakantie van ons vergeten... Knappe jongen die dat nog van me af gaat nemen! Voor nu, weltrusten en tot 30 december!!!

    Dikke tut

    TjeBo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2008

Aller Allerlaatste verhaal

13 December 2007

Afscheid nemen...

06 December 2007

Shoppen, shoppen en natuurlijk naar school

22 November 2007

Eindelijk weer een update...

30 Oktober 2007

Een paar verhaaltjes
Lysanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 33133

Voorgaande reizen:

20 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: