Wist je dat... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu Wist je dat... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu

Wist je dat...

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

01 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hier een nieuw bericht van ons. We dachten wat onze vriendinnen kunnen dat kunnen wij ook ;) Dus enjoy...

Wist je dat......

 Lysanne door een aantal mensen voor Pjirkje wordt aangezien…

 Onze fryske dumkes nu al bijna op zijn en we dus met smart wachten op een nieuwe lading

 Er ook al een aardig gat zit in het drop en die dus kunnen worden meegestuurd met de dumkes.

 Een mens soms echt heel duf kan zijn… (uitspraak van Pjirk)

 Wij op het goede moment moeten gaan douchen omdat we anders koud water hebben…

 Het strand op 10 minuten lopen is van de campus?

 Het dorp 10 minuten de andere kant op is?

 Dit dorp alleen te bereiken is over een hele hoge heuvel.. en dat dit stuk lopen dus goed is voor onze lijn.

 We van plan zijn om te gaan spinnen, maar er tot op heden nog niks aan hebben gedaan?

 Er in de plaatselijke kroeg (de highlander) geen muziek wordt gedraaid

 En dat de barman er chagrijnig is

 Maar we toch een super leuke avond hebben gehad

 Dat we om de pot op te maken aan het eind van de avond een dubbele Ba-Co hebben besteld

 En deze met een rietje hebben opgedronken, maar dat dit geen goed idee was om dat alles toen ging draaien

 Dat de eerder genoemde pot bestond uit een inleg van 5 euro p.p. en dat er aan het eind van de avond nog steeds geld over was

 Dat we hebben geprobeerd dit geld op te maken door het kopen (en eten) van heel veel chips

 We hier 2x per dag warm eten, en de lunch vandaag bestond uit oliebollen met gehakt (of zoiets)

 Dat Lysanne voor elke keer dat Pjirk snoep eet een Rand krijgt, maar dat Lys dacht dat ze een ram zou krijgen en dus helemaal verbaasd was.

 Pjirk al veel heeft gegeten maar Lys nog geen geld heeft gezien

 Er vandaag 2 leraren niet op kwamen dagen en Lys toen naar het strand is gegaan terwijl Pjirk de studiebol uit ging hangen

 Wij de olifanten worden genoemd om dat het hier heel gehorig is en de beneden buren last van ons hebben als we lopen

 Wij ons ergeren aan 1 van onze onderbuurmannen omdat hij de hele tijd boert en wij dit duidelijk kunnen horen

 Wij hem vanaf nu de onderboerman gaan noemen

 We proberen voor iedereen een bijnaam bedenken

 Wij tijdens Oprah in slaap zijn gevallen

 Iedereen het vreemd vindt dat wij oprah kijken

 Ons dat niks schelen kan

 Pjirkje met haar buddy uiteten gaat

 Wij op zondag onze opruim- en wasdag hebben en dat het op maandag alweer een grote chaos is op onze kamer

 Een pakje sigaretten hier maar 1 euro 80 kost

 Het dus onmogelijk wordt voor Lys om Pjirk te laten stoppen

 Sommige mensen het heel vervelend vinden dat wij de hele dag fries praten, maar dat anderen juist gezellig meedoen.

 Lysanne Pjirkje de hele dag uitlacht

 Pjirkje dit zelf veroorzaakt door haar mooie uitspraken

 Een schooldag hier al om 8 uur begint

 Als je pecht hebt deze dag pas om 17 uur eindigt

 Het weekeind dus begint op vrijdag om 17 uur en afgelopen is op maandagochtend om 8 uur, en wij hier van balen

 Het internet er dinsdag af lag

 Pjirk de hele dag de woordenboeken in de aanslag heeft om alles te vertalen

Tot zover onze wist je datjes… Wij hopen dat jullie ervan hebben genoten. Wij zullen jullie spoedig op de hoogte brengen van serieuzere zaken.

Dikke tut Pjirkje en Lysanne

• 01 Augustus 2007 - 08:33

Grietje:

He lysanne

Leuk die wist je datjes op de site, zijn we weer ff op de hoogte he.
    Zo te lezen hebben jullie het daar wel naar jullie zin, de eerste week is al voorbij maar volgens mij gaan die andere weken net zo leuk worden en vliegt de tijd voorbij:)

De hint van de drop en duumkes is overgekomen, hoe zit het met de meloenthee? Moet ik daar ook ff een pakje van mee sturen???

Nou jij geniet maar ff van je strand dagje, het is hier vandaag ook mooi weer en ik ben lekker vrij dus zal ook ff een poging doen om bruin te worden.

Nou ik stop zal ff douchen.
    Ik hou je site in de gaten.
    Groetjes aan mn grote zus;)

Liefs Grietje(K)

• 01 Augustus 2007 - 10:01

Jelmer:

Hee lys,

een dubbele Ba-co?? Zo gek doen wij nog niet eens in Joure. Ik heb nu al zin om naar je toe te vliegen en even lekker wat te drinken.
    Jullie vermaken je prima zo te lezen, leuk man!

Ik spreek je vanavond.
    doei doei, dikke kus van mij

• 01 Augustus 2007 - 16:15

AleidA:

He lys...alweer een mooi verhaal, lachen dus daaro met al die drankjes, en dan zeg je wat van ons.............Maar geniet maar lekker want "thats live" Dikke tut voor Pjirk en voor jezelf xxx

• 01 Augustus 2007 - 17:15

Ynte:

Aan alle wist-je-datjes kun je lezen dat jullie het langzamerhand echt naar de zin beginnen te krijgen. Zijn trouwens allemaal leuke dingetjes te weten. De tantes zullen ze ook wel lezen en ik zag er vanmiddag al twee stiekum de "dropwinkel" binnenlopen. Weet niet wat ze hebben gekocht mar je weet maar nooit toch?. verder is hier allles rustig. Eindelijk een dag met een beetje (veel)zon maar verder gewoon als vanouds. Niks nieuws onder de zon dus.

Ynte.

• 01 Augustus 2007 - 17:16

Ynte:

P.S. Zetten jullie ook nog wqat foto's op de site. Kunnen we ff kijke wat er daar allemaal is.

• 01 Augustus 2007 - 21:24

Fre:

hehe leuk die wistjedatjes! ;)

• 01 Augustus 2007 - 22:03

Tante Dora:

wat een verhaal zeg.de dropjes komen er aan.het is wel de bedoeling dat jullie er wat leren. volgens mij moet dat nog komen. ik hoor het wel dikke lol ge niet er maar van. dikke tut tante dora.

• 02 Augustus 2007 - 18:37

Annetta:

Hoi Lys en Pjirkje,
    He meiden alles goed daar? Ja ja ik hoor (lees) het al, dikke pret daar.Nou dat is maar goed ook! Tussen het studeren door maar volop genieten! Hier nu ook eindelijk heerlijk zonnig weer, dus ook wij vermaken ons best! De groetjes en tot wederhoren.
    Dikke kus Erwin en Annetta & een pootje van Tosca:)

• 02 Augustus 2007 - 21:13

Amber:

Poppie!

Ik vind het echt geweldig om te lezen, lig echt in een scheur! Blij dat het daar zo leuk is en dat het tussen jullie samen ook zo gezellig is! Mis je nu wel hoor :'(!

Tot snel!

• 03 Augustus 2007 - 07:49

Titia:

Wist je dat.. haha echt super jullie verhaal! Het lekkere friese eten is op, het kost er niks, jullie maken lange dagen maar Oprah is niet weg te slaan. Jullie gaan morgen weg of vandaag al? veel plezier met de trip en leuke foto's maken:)!
    Dikke tut Titia

• 03 Augustus 2007 - 15:22

Ilse:

Haha wat mooi om te lezen! Jullie hebben goed wat lol met elkaar dus ;) Veel plezier, zo te lezen lukt dat prima.. Ik hou jullie sites in de gaten! Liefs

• 08 Augustus 2007 - 16:09

Tante Akkie:

Leuk die wist je datjes,blijven we op de hoogte.Jullie hebben het wel naar de zin ,voordat je het weetzijn de maanden voorbij,genieten maar ook wat doen he.Groetjes en een dikke tut tante akkie.

• 12 Augustus 2007 - 21:52

Wiebren:

heb via hyves deze site dus ook gevonden, geweldig wat jullie allemaal meemaken, geniet ervan en ik ga zeker vaker kijken hier. Groetjes van de net uit tsjechie teruggekeerde fam Oostenveld