2 weekeinden in 1 verhaaltje - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu 2 weekeinden in 1 verhaaltje - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu

2 weekeinden in 1 verhaaltje

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

13 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie allemaal weer even de tijd hebben genomen om op mijn website te kijken. Dit verhaal gaat over de afgelopen twee weekeinden.

Het weekeind van 4 en 5 augustus zijn we op zaterdag naar Addo’s Elephant park geweest. Dit is een natuur reservaat waar allemaal dieren in het wild leven. Het park ligt op ongeveer 2 uurtjes rijden van de campus dus dit was een leuk dag tripje. ’s Ochtends vroeg vertrokken we met 2 auto’s en 9 mensen totaal. In onze auto zaten Leonie, Evelien, Jenny, Pjirk en ik. Bij het park aangekomen bleek dat de jeep-tour al volgeboekt was en dat we dus alleen nog met ons eigen auto het park door konden. Dit hebben we gedaan want anders moesten we terug zonder ook maar een dier te hebben gezien. We hebben het helaas niet heel erg getroffen met het aantal dieren. Het park is …. Hectare groot en dus is het onmogelijk om alles te zien maar wij hadden echt pech. We hebben maar 2 olifanten gezien, verder een buffel, heel veel zwijntjes en een aantal aapjes. We hebben dat ook besloten om er nog een keer heen te gaan en dan de jeep tour van te voren te reserveren want een andere groep van de campus die wel met de jeep ging die hebben wel heel veel dieren gezien.

Op zondag zijn we weer met dezelfde 5 meiden op pad geweest. Deze keer ging de tocht minder ver, namelijk naar een manege die een kwartiertje rijden van de campus af is. We hebben hiervandaan met een gids een paardrijd tocht gemaakt door de heuvels en over het strand. De tocht duurde anderhalf uur en was echt helemaal super. Om het strand mochten de paarden rennen en in galop. Helaas had ik een beetje een lui paard die alleen maar deed want Evelien haar paard ook deed maar aangezien wij de meest onervaren paardrijdsters zijn was dit niet heel erg. Af en toe moesten we ons aan het zadel vasthouden om maar te kunnen blijven zitten. Op de foto’s kunnen jullie onze liever paardjes bewonderen. Dit was ook weer een hele gezellige dag.

Na dit weekeind stonden er maar 3 schooldagen op het programma. In deze dagen hebben Demitris en ik de bedrijven bezocht die we gaan helpen. In een later verhaal zal ik hier meer over vertellen, als ik precies weet wat we voor/met de bedrijven gaan doen.

Na deze korte schoolweek zijn we donderdag ochtend vertrokken richting Jeffery’s bay (3 uurtjes rijden). Deze keer waren we met 4 meiden, Leonie, Evelien, Pjirk en ik. In J-bay aangekomen moesten we opzoek naar een slaapplaats voor de nacht. We kwamen nog 2 jongens van de campus tegen die ook nog opzoek waren (bijna de hele campus was dit weekeind vertrokken richting J-bay). We hebben samen met deze jongens een heel mooi appartement gehuurd op een heuvel met uitzicht over zee. Een 8 persoons huis met z’n 6-en. Echt helemaal super. ’s Avonds zijn we lekker met z’n zessen uiteten geweest en daarna met de hele campus op stap. Ook dit was weer zeer geslaagd.

Vrijdag was het shop-dag voor de dames. Helaas moesten we ’s ochtends eerst opzoek naar een nieuwe slaapplaats want ons appartement was voor die avond al verhuurd. Gelukkig was er in een park met meerdere huisjes nog een zes persoons huisje vrij. Dat de zesde persoon dan wel op de bank moest slapen daar kwamen we wel pas later achter maar ach. Nadat alle spullen waren verhuisd kon het shoppen beginnen. We zijn alle surf winkels in het dorp afgeweest maar helaas viel de buit een beetje tegen. Toch niet helemaal wat we zochten maar ik heb een lekkere jogging broek en een tas (sorry heit) op de kop kunnen tikken. En we hebben alle 4 nog een hele mooie zonnehoed gescoord (zie foto).
Ook deze avond zijn we weer uiteten geweest en met de overgebleven mensen van de campus (een deel was alweer vertrokken) weer wezen stappen.

Zaterdag stond in het teken van de hoogste bungeejump te wereld. Deze is in Plettenberg, een dorp op ongeveer een uur rijden van J-bay. Hier hadden we ook weer met een hele groep van de campus afgesproken. We waren alle vier nog niet zeker of we wel of niet zouden gaan springen maar dan konden we in ieder geval bij de rest van de groep kijken. Bij de bungee aangekomen vonden Leonie en ik het toch zonde als we voor niks die kant op waren gereden en dus besloten we om met de rest mee te gaan om te springen. De spring plaats ligt onder het wegdek van een brug, waar we dus eerst naartoe moesten lopen. Op 216 meter boven een vallei sta je dan om te gaan springen. Gelukkig hangt er een hele relaxte en gezellige sfeer. Alle mensen die daar werken zijn super aardig en iedereen stelt je op je gemak. Ik moest als een van de aller laatsten springen en had dus al heel veel voorbeelden gehad. Pas op het moment dat ze me naar voren tilden en me met m’n teentjes over de rand zetten dacht ik echt van Oh nee toch, waarom doe ik dit. Maar toen was het al snel 5, 4, 3, 2, 1, BUNGEE en dan kun je dus niet meer terug. Een ontzettend gave sprong met allemaal kriebels in mijn buik. Ik vond het echt heel erg leuk en ben ook zeker blij dat ik gesprongen ben. En nu hoef ik natuurlijk nooit meer want dit was de hoogste ter wereld. Op de foto’s kunnen jullie een beetje zien wat ik zag op het moment van springen….. Eng hè.
Na deze middag die in het teken stond van de bungee moesten we weer opzoek naar een slaapplek. Na wat telefoontjes te hebben gepleegd kwamen we uit bij een vrouw die nog wel een cottage (huisje) vrij had voor 1 nacht. Wij helemaal blij en dus vertrokken we richting het huisje. Na een par telefoontjes hadden we het eindelijk gevonden. Een huisje helemaal afgelegen van de bewoonde wereld, alleen het huis van de eigenaar stond naast die van ons. Ons huisje stond ook nog een beetje in het bos dus dit was wel een beetje eng. We moesten ook nog uiteten en dus ’s avond alleen weer terug. Na lang getwijfeld te hebben toch maar besloten om te blijven want anders moesten we nog een keer op zoek naar wat nieuws. De vrouw verzekerde ons ook dat het wel veilig was dus vooruit dan maar. Wel hadden we haar nummer gekregen en zij die van ons, en ze heeft dan ook ’s avonds nog even gecheckt hoe het met ons ging. We zijn toen nog lekker uiteten geweest en hebben daarna nog even gezellig gezeten in dit toch wel schattige huisje.

Zondag was het helaas alweer tijd om terug te keren naar de campus. We mochten van de vrouw uitslapen en dit hebben we dan ook heerlijk gedaan. Daarna besloten om via Port Elizabeth terug te rijden, zodat we daar ook vast een keertje zijn geweest. Hier waren we ook weer een klein beetje verdwaald maar we hebben toch nog een leuke tentje gevonden voor een hapje en een drankje. Toen werd het toch echt hoog tijd op terug te keren. We kwamen dan ook zondagavond rond 7 uur weer terug op de campus.

Nu zit ik hier op ons kamer dit verhaal te typen met een zeer voldaan gevoel. We hebben het echt super gezellig gehad en allemaal leuke dingen gedaan! Het was zeker de moeite waard en we kunnen er nu weer een weekje tegen aan. Voor Pjirkje beginnen de lessen deze week en ik ga weer door waar ik gebleven ben met de verhalen. Zaterdag is Pjirk jarig dus ook komend weekeind zal wel weer een groot feest worden.

Bedankt voor het lezen en tot gauw!
Veel liefs Lysanne

  • 13 Augustus 2007 - 13:26

    Lysanne:

    Sorry dat de foto's weer door elkaar staan maar de computers hier zijn zo traag dat het bijna onmogelijk is om de volgorde te gaan veranderen. Sorry, maar toch veel lees en kijk plezier!
    Liefs Lysanne

  • 13 Augustus 2007 - 14:16

    Amber:

    Jeetje, wat een super verhaal!! Jullie doen echt gigantisch leuke dingen, wat een onvergetelijke tijd zal het zijn! Willen jullie zometeen nog wel terug? Ook geweldige foto's, geeft ons een goed en mooi beeld van jullie belevenissen. Tot snel pop!

    Liefs, Amber

  • 13 Augustus 2007 - 14:30

    Titia:

    Hey Lys!
    Wer een geweldig verhaal, et wurd steeds sponnender!Gebeure er nog meer van disse stunten;)? Echt super dast durfdest te springen.. tink dat ik mie wol 10x soe betinke!En wat een super mooie foto's woe dat ik even een dei soe komme te sjen! mooi auto ik trouwens:), en wie wit sjoche jim de volgende keer nog meer beesten! Volle plezier de komende wieke en succes natuurlijk! Tot horens.. Hele dikke tut Titia

  • 13 Augustus 2007 - 14:44

    Titia:

    Hey Lys!
    Wer een geweldig verhaal, et wurd steeds sponnender!Gebeure er nog meer van disse stunten;)? Echt super dast durfdest te springen.. tink dat ik mie wol 10x soe betinke!En wat een super mooie foto's woe dat ik even een dei soe komme te sjen! mooi auto ik trouwens:), en wie wit sjoche jim de volgende keer nog meer beesten! Volle plezier de komende wieke en succes natuurlijk! Tot horens.. Hele dikke tut Titia

  • 13 Augustus 2007 - 15:10

    AleidA:

    OH OH Lys, wat een lef om die jump te maken had ik niet van je verwacht hoor maar wel super gaaf dus...ga je nog meer van die waaghalzerij stunten uithalen?? Hoeft van mij niet hoor doe maar lekker relaxed heb ik liever maar toch wel STOER!!! En mooie foto's ook geweldig. Dus nu maar weer aan het werk..veel succes en plezier tot gauw xxxx mem

  • 13 Augustus 2007 - 17:09

    Jelmer:

    Hee ouwe waaghals..

    Helemaal gek, wat een meid.. Ik zou van m'n leven niet zo'n sprong maken. Maar ik vind het wel ontzettend stoer van jou hoor!!
    Zo te zien moet ik maar snel meer foto ruimte kado doen want ik wil nog veel meer zien. Of zal ik gewoon langs komen?

    Veel plezier nog, ik spreek je snel.

    Kus mij

  • 13 Augustus 2007 - 17:13

    Grietje:

    He lysanne
    Ook op vakantie hou ik je site in de gaten, heb t verhaal nog niet gelezen alleen ff snel de foto´s bekeken maar als ik pjirkje der verhalen lees dan vermaken jullie je prima!
    Echt super dat je gesprongen hebt, was het niet dood eng???
    Doe je wel een beetje voorzichtig daar?!?!
    Nou ik stop eerst ff, lees als ik thuis ben je verhaal wel ff.

    Veel plezier deze week.

    Liefs Grietje

  • 13 Augustus 2007 - 18:37

    Simone:

    Wooow, wat STOER! Het is maar goed dat wij niet van te voren wisten dat je zou gaan springen. Ik zou doodsangsten hebben uitgestaan. Maar wel heeeel super hoor! En wat heerlijk dat jullie al wat van het land hebben gezien. Maarre..nu maar aan het werk dames. Veel liefs en dikke kus. Simone

  • 13 Augustus 2007 - 19:06

    Reinou:

    Heee superwoman!!
    Echt stoer dat je ging bungeejumpen! Heftig hoor.. en ik durfde al niet eens op vakantie achter zo'n bootje met zo'n band ;) Vind het ook super dat jullie je zo vermaken en ook veel van het land kunnen zien. Begin al een klein beetje jaloers te worden haha.
    Ik zal nu de foto's nog eens gaan bekijken!
    Succes deze week pop!
    Liefs reinou

  • 13 Augustus 2007 - 19:15

    Marian:

    Lieve Lysanne Wat een toeren haal je uit! Geweldig om te lezen hoeveel lef em plezier jullie met elkaar hebben. Geniet er maar van. Prachtige foto's die alles precies vertellen hè! Lieve groet, Marian

  • 13 Augustus 2007 - 19:39

    Inge:

    super man die foto's van die sprong,
    en weer heel wat meegemaakt hoor ik wel,
    nou suc6 komende weken
    tut inge

  • 13 Augustus 2007 - 20:33

    Marleen:

    Hee Lysanne :D
    Wat een verhalen weer, klinkt allemaal super! En wat een lef om die sprong te nemen. Mooi te lezen dat jullie met elkaar zoveel dingen ondernemen, je bent allemaal ver van huis en het is mooi de tijd met elkaar door te kunnen brengen!
    Veel suc6 met je werken, ik hoop dat je veel kunt aanpakken en mag doen voor de bedrijven!
    Tot een volgende x
    Liefs Marleen

  • 13 Augustus 2007 - 20:44

    Renske:

    Hey Meis!!

    wat een super verhaal weer ben weer helemaal op de hoogte ;) wat super zeg dat je die sprong hebt gemaakt dat heb je maar weer gedaan. en dat paardrijden ook erg leuk nou weet je wat ik altijd doe hihi ;)

    tot snel

    Liefs Renske

  • 13 Augustus 2007 - 21:01

    Joyful Jean ;-):

    Hey popke,

    Echt ongelooflijk..wat een lef, die sprong!!Doch t dei nooit nei, dat wit ik zeker!;-) Bin echt bliid dat jim 't der sa nei 't sin ha! Echt een tiid om nooit te verjitten. Mooie foto's makke, kenne we mooi meigeniete! :-D Leave, geniet fan olles dast der beleefst! Succes olvast mei de kommende tiid. Jerde dat dat wol aardig drok wurd...

    Dikke tút Jean

  • 13 Augustus 2007 - 21:07

    Tjeerd:

    Zeg nou maar eerlijk... die sprong heb je gewoon in scene gezet! ;) Ziet er goed uit hoor!

    Liefs

    TjeBo

  • 14 Augustus 2007 - 14:20

    Marja:

    ha die lysanne,
    Hoezo...ik ga voor de opleiding naar Zuid-Afrika. De foto's spreken voor zich. Wat een geweldige ervaring weer. Zo te zien hebben jullie een leuke groep en vervelen jullie je niet. 't Is maar goed dat je achteraf de foto's van het bungee jumpen stuurde. Doodeng maar wel keigaaf daar op het randje.
    Meiden geniet ervan!

  • 14 Augustus 2007 - 17:39

    Tante Door:

    nou,nou wat een belevenis. het lijkt wel vakantie.zo maak je nog eens wat mee.je hebt wel lef hoor daar te bungy jumpen.zo te horen vermaken jullie je wel.als het zo door gaat vliegen de maanden voorbij.groetjes tante door

  • 14 Augustus 2007 - 19:14

    Wiebren:

    ik heb het toch verkeerd begrepen denk ik, want ik dacht dat het iets met je studie te maken had die reis naar Afrika. Maar wat jullie doen is een pure avonturensafarie!!!! Wanneer kan ik mijn diensten als ''Tarzan de safarie leider'' aanbieden? Ben per direkt beschikbaar voor weinig rands!! Groetjes uit olifantloos Joure

  • 15 Augustus 2007 - 09:35

    Tante Akkie:

    Hallo lysanne
    Wat een avonturen allemaal en dat bungee jumpen hoe durf je.Mooie foto's ,en een leuke groep zo te zien.Lieve groeten tante akkie.

  • 16 Augustus 2007 - 10:00

    Annetta:

    Hoi Lysanne, top man, wat een avonturen beleven jullie daar. Dat jij die sprong nam, niet gedacht maar ja als je het nu niet deed!! Super hoor. Prachtige foto's, geven een goede indruk, en uh, ik neem wel en tas van je over... kus van ons. E & A.

  • 16 Augustus 2007 - 19:52

    Bob:

    Sjonge jonge wat meitsje jimme wat mei it is net te geloven, twa fan die friese froalje in dat fiere sud afrika sa midden tusken de wilde beesten. Wy binne suver ongerest oer al dy stunten. Hynderride, elestykspringen en dan net un lyts eintsje mar wol 260 meter nei underen. En dan dat hynderriden, libbensgefaerlyk tusken al die olifanten en lieuwen in.
    Komt dat wol goed mei jimme? Tink er om jer, jimme moate al wer hielop e jouwer komme.
    Nou hoar ik er mei op. Un protte wille en wy blieuwe neisgirrig nei jimme ferhalen. Groetnis van Bob en Marijke.

  • 20 Augustus 2007 - 13:55

    Budje:

    Heyhey! Ik las net je verhaal en vroeg me eigenlijk af hoeveel hectare Addo's eigenlijk is ;)
    Maar ik vind het gezellig dat je ook hiero in Afrika bent! Stappen is altijd leuk!
    Enne... Wat binne we mooi vut net?! (waarschijnlijk schrijf ik t fout, maar je begrijpt t) ;)
    Kus en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2008

Aller Allerlaatste verhaal

13 December 2007

Afscheid nemen...

06 December 2007

Shoppen, shoppen en natuurlijk naar school

22 November 2007

Eindelijk weer een update...

30 Oktober 2007

Een paar verhaaltjes
Lysanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 35576

Voorgaande reizen:

20 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: