Happy Birthday en wist je dat.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu Happy Birthday en wist je dat.... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu

Happy Birthday en wist je dat....

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

21 Augustus 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo Nederland… let u even op!

Afgelopen week zijn wij beide druk bezig geweest met onze eigen schoolbezigheden.
Zo moesten we onder andere een presentatie houden (Pjirk niet voor een cijfer maar lys wel; een 8.3!), hebben we diverse colleges gevolgd, is Lys verschillende bedrijven bij langs geweest en heeft Pjirkje observaties gedaan en les gegeven op de Port Alfred Primary school.
Het echte leven is dus inmiddels begonnen, niet meer alleen maar feesten maar ook serieus bezig. Hierover volgt binnenkort meer.

Zoals jullie bijna allemaal wel weten was het dit weekeind groot feest, want Pjirkje zou haar tienerjaren in gaan ruilen voor de twintiger jaren. Ze keek er erg tegenop en daarom was de uitdaging om er wat leuks van te maken extra groot. Vrijdagavond zijn we op stap geweest om de verjaardag in te luiden. Dit was weer eens (te) gezellig. ’s Middags hadden we onze matrassen al naar de kamer van Evelien en Leonie gesleept zodat we daar een slaap feestje konden houden. Bij binnenkomst in de kamer stond de cd van Guus op, branden de kaarsjes en was de kamer mooi versierd met slingers en ballonnen. (ontroerend…)
Op zaterdag zijn we wezen brunchen bij het gezelligste cafeetje in Port Alfred. Hier kreeg Pjirkje alle cadeaus van ons, en ook de meegebrachte cadeaus van de achterblijvers in Nederland. Gelukkig was het weer een prachtige dag en konden we onze dag vervolgen op het strand. Daar met een hele groep een lekkere taart genuttigd en liggen bakken. Ook waren er ’s middags nog boodschappen gedaan om een overheerlijke taart te gaan bakken. Dit heeft Pjirkje gedaan samen met Leon. Helaas bleek na heel veel werk en gelach dat de taart (een beetje) mislukt was, dus toen Pjirk en de meiden ’s avonds uiteten gingen heeft Leon nog een nieuwe gebakken. Deze hebben we ’s avonds voor het uitgaan met een hele groep genuttigd. Jammer genoeg was ook deze taart niet helemaal zoals hij moest zijn maar toch hebben we er van gesmuld ;) Om de verjaardag af te sluiten zijn we weer gezellig met z’n allen op stap geweest. Ook deze keer hebben we ons weer kostelijk vermaakt. Zondag dus maar weer een beetje uitgeslapen maar het was nota bene 30 graden en dus hadden we maar besloten om op het strand verder te gaan slapen.

Tot zover ons verhaal over het weekend. Natuurlijk laten we het hier niet bij… dus hieronder nog een nieuwe reeks……………….

Wist je dat:

- Onze eerste wist-je-datjes zoveel succes hadden dat we besloten hebben om een nieuwe te maken?
- Wij hier bijna 4 weken zitten, en dus 1/5 deel er alweer opzit?
- Pjirkje helemaal geen zin had in haar verjaardag, maar dat het uiteindelijk een superdag is geworden?!
- Pjirkje iedereen heel erg wil bedanken voor de lieve reacties/belletjes met haar verjaardag?
- Wij een nieuwe hobby hebben: “wie kan het snelste patience uitspelen”?
- Lysanne zich vrijdag afvroeg of we ons het college niet buiten in het zonnetje konden volgen?
- De leraar dit wel een goed idee vond, en het uiteindelijk zo was dat wij buiten op de picknickbank ons college volgden.
- Lysanne haar zelf had buitengesloten, en dat ze naar de receptie moest om de sleutel te halen om binnen te komen?
- Pjirkje de volgende dag ook haar sleutel was vergeten, en dus ook naar de receptie toe moest om een sleutel te halen?
- Wij helemaal verslaafd zijn aan muesli-repen en chocola?
- Leonie woensdag jarig is, en we dan dus weer een feestje hebben
- Wij vorige week wel 4 keer uiteten zijn geweest
- Wij volgende week naar East-Londen gaan om daar met kleine baby-leeuwtjes te knuffelen?
- Lysanne maandagavond een duik-toets heeft en eigenlijk het hele weekend had moeten leren?
- Ze hier helaas amper aan toe is gekomen
- Pjirkje heel fanatiek is met het spinnen, en het liefst 4 avonden per week gaat?
- Lysanne minder fanatiek is en 2 keer per week meer dan genoeg vindt
- Wij hebben besloten dat we hier door de week wonen, en we hier in het weekeind op vakantie zijn.
- Wij een weddenschap hebben, dat als Pjirk 8 dagen nier rookt Lysanne haar mee uit eten neemt
- Als Pjirk dit niet volhoudt zij Lys mee uit eten moet nemen?
- Wij afgelopen een weekeind een slaapfeestje hebben gehad met Evelien en Leonie
- Dit echt bere-gezellig was, en er vast nog vele feestje zullen volgen
- Pjirkje van Lysanne en Dimitris een heel mooi bos bloemen heeft gekregen voor haar verjaardag.
- En van Lysanne en Ben een pot met badzout
- En van Lysanne zelf een hele mooie tas
- Wij echt ons best doen om onze kamer netjes te houden, maar dat het ons echt niet wil lukken om hem langer dan een uur zo te houden
- Wij hier eigenlijk wel om kunnen lachen
- Wij zaterdag geen tijd hebben gehad om meloen thee (voor de bijzondere dagen) te drinken, en we dat dus vandaag maar doen. Incl.koekjes en kaarslicht.
- Jelmer samen met een mysterie guest een ticket heeft geboekt, en op 1 oktober hier aankomt
- We hier erg naar uit kijken
- Lysanne haar bungee oorkonde een ereplaats in de kamer heeft, en dat er nog een plekje vrij is voor die van Pjirkje…
- Lysanne haar fototoestel kapot is, en zij zich nu heel erg gehandicapt voelt.
- Pjirkje gelukkig nog een fototoestel mee heeft, en we hier gemiddeld 150 foto’s per keer mee maken.
- Lysanne zonet (maandag avond) haar duiktoets heeft gehaald terwijl ze verwacht had dat ze hem niet zou halen.

• 21 Augustus 2007 - 11:05

Jelmer:

Hee hallo meisje,

wat een feest toch elke keer weer. Dat jullie dat studeren noemen zeg. Beetje bakken, taartje eten, biertje drinken.. Ik wil ineens ook weer studeren!

Wel super leuk al die foto's en dat verhaaltje. Krijgen we een mooie indruk hoe jullie het daar hebben, end at is erg leuk.

Groeten vanuit het pittoreske Joure (bijne elke dag 30 graden dus we zijn echt niet jaloers..)

Kusje.

• 21 Augustus 2007 - 11:05

Rein:

Hoi lieverd!!!
    en jij hebt er ook nog foto's bij, wat een luxe! Heb weer genoten van jullie verhaal :D En ook nog super dat je je duiktoets hebt gehaald!!
    Wanneer ga je voor t eerst duiken?
    En je kunt al aftellen.. super dat Jelmer komt met een mistery guest ;)
    Nou pop succes deze week!
    Dikke tut en kroep reinou

• 21 Augustus 2007 - 11:28

Grietje:

He lysanne
    Wat een leuk verhaal weer, en wat een feest t weekend zo te zien, jammer dat wij dat moeten missen maar goed komt wel weer als jullie back in town zijn!
    Nog even en dan kan leon weer in de keuken om een taart te bakken want dan ben jij jarig:D
    Nou meid maak er weer wat van deze week, en ben benieuwd of je pjirkje van t roken afkrijgt;)

Liefs Grietje

• 21 Augustus 2007 - 12:19

Ilse:

Wederom weer een mooi verhaal en leuke foto's... erg leuk en vermakelijk om te lezen! :) Jij bent binnenkort toch ook jarig? 3x die taart maken is scheepsrecht hè, dus moet goedkomen! Veel plezier, liefs.

• 21 Augustus 2007 - 13:59

Arie:

KUIN!

Je hebt het daar maar goed voor elkaar. Ontdekte je weblog via die van Tiets. Zo te lezen en te zien heb je het naar je zin. Ik hou je in de gaten Kuin! Veel plezier daar en we keep in touch.

Groet vanuit Ghana!

• 21 Augustus 2007 - 18:45

Renske:

Hey Meis

Wat een super verhaal weer wat een belevenissen allemaal super:) super dat je je duiktoets hebt gehaald!!
    succes daar met studeren;)

Liefs Rens

• 21 Augustus 2007 - 19:25

Wiebren:

Aha, had ik het toch goed begrepen, er word ook nog gestudeerd!! Maar jullie hebben groot gelijk om ook al die andere dingen te doen, machtig mooi man! Hee Lysanne als je straks je duikbrevet hebt kunnen we wel eens samen duiken, ik zoek al tijden een buddy die me uitnodigd om in Afrika te gaan duiken. En wat die mystery guest betreft,wanneer gaat Jelmer vertellen wie het is want dan kan ik ff een paar dagen vrij regelen, of zou ik het niet zijn????? heee allemaal superveel plezier nog en veel succes met alles wat jullie ondernemen. Groetjes uit Joure (vandaag 31 graden trouwens)

• 22 Augustus 2007 - 11:56

Jelle:

Ha Buurfamke,

I am surprised, ik wist niet dat je me duizenden kilometers verderop zomaar alleen laat! Maar door je verhalen te lezen en je foto's te bekijken kan ik opmaken dat je je daar prima vermaakt en dat je idioot genoeg bent om van een brug af te springen! Geniet ervan en ik zal na de ontdekking van je weblog je verhalen blijven lezen.

Tûtsje van dien buurjongen

• 22 Augustus 2007 - 16:59

Titia:

Precies de zelfde story, dus even super leuk:D! En een goed cijfer trouwens een 8,3.. ik soe sisse der kest mei thus komme, mar dat durret nog 4 maand;)! Een gezellig feestje sjoch ik wol.. nog een pear wieken dan wust ik ol volwassen! Heel volle plezier disse wieke en succes mei olle bezigheden!
    Dikke tut Titia

• 22 Augustus 2007 - 19:01

Tante Door:

hallo meiden
    allereerst pjirkje nog van harte gefeliciteerd,beter let as net,
    en lysanne wat goed van je niks leren en dan nog een 8.3 halen.ga zo door met deze cijfers,wat gezellig hebben jullie het daar, met de hele groep naar het strand, taart eten en wijn drinken.leuk zo,n leer proces.geniet er maar van ,die foto,s zijn ook mooi blijfen we wat op de hoogte.we blijfen jullie volgen dikke tut tante door

• 22 Augustus 2007 - 19:12

Marian:

Als je allemaal 8'ten haalt mag je misschien wel een maand eerder naar huis!
    Maar dat wil je natuurlijk helemaal niet. Zo uit je verhaal te lezen vermaken jullie je prima en ieder weekend met vakantie! Wie kan dat tegenwoordig zeggen! Vele groetjes, Marian

• 23 Augustus 2007 - 21:08

Jantsje:

Dit nemen ze jullie nooit meer af, wat hebben jullie het naar de zin.Ik dacht, Jean zit op Kos, dus ik neem de honneurs even waar.
    Ze hebben het daar erg naar de zin.Ik wens jullie nog veel werk,maar vooral prive plezier liefs van Jeannette haar moeder.

• 24 Augustus 2007 - 21:19

Dennis:

He Liesje,

Bedankt voor je bericht op Hyves, zo te lezen hebben jullie het daar ontzettend naar jullie zin. Leuk hoor om op deze manier jullie verhalen te lezen, ga zo door en veel plezier. Tot horens

Groeten Dennis

• 25 Augustus 2007 - 17:05

Jean:

Hey pop!

Even berichtje vanut 't hiete Kos..;-) Ik bin olwer onder de indruk fan jim belevenissen..echt ongelooflijk eigenlijk wat jim oan de oare kant fan de wrald mei meitsje :-) Ik jer wol wer dat jim dr een mooi jirdeifeest fan makke ha, dus dat komt 5 september ek helemaal goed!

Dikke tut dien suske ;-)

• 06 September 2007 - 15:09

KuindersmaTeam:

Hallo Lysanne,

Wij willen jou allemaal van harte feliciteren met je verjaardag. We zijn wel een beetje laat.........maar dat vergeef je ons wel toch? Zo vertel , wanneer kunnen wij onze breimergebak komen op eten???? We missen jou hier heel erg hoor...maar het gemis is vrijdag's het grootst!!! hahaahha.....Zo meid hou je goed.......en nog heel veel plezier daar.......

groetjes en KNUFFELS
    KuindersmaTeam!!!!!!