Mijn verjaardag - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

08 September 2007 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hallo lieve lezers,
ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor alle leuke felicitaties die ik van jullie heb mogen ontvangen! Echt super leuk om te lezen dat zoveel mensen aan me gedacht hebben op mijn verjaardag. Alle mailtjes, reacties op mijn site, krabbels, smsjes, telefoontjes en zelfs cadeautjes heb ik met veel plezier gelezen/ontvangen.

Iedereen vraag zich natuurlijk af hoe dat is op je (21e) verjaardag in Afrika te mogen vieren, vandaar even deze update. Mijn verjaardag begon hier eigenlijk al op dinsdag avond 4 september. Ik werd op deze avond meegelokt naar de pool ruimte hier op de campus. Onder het mom van ‘we drinken nog even wat in de bar, maar eerst halen we in de pool ruimte nog even sigaretten’ werd ik meegenomen. Ik had al een klein vermoeden dat er iets stond te gebeuren want die lieve Pjirk kon haar lachen af en toe niet inhouden. Maar dit mocht de verassing niet schaden want toen ik de voor de gelegenheid feestelijk versierde pool ruimte in stapte stonden daar al mijn nieuwe vrienden voor mij te zingen met sterretjes in hun handen. Echt een momentje van kippenvel. Ook langs deze weg wil ik iedereen nog even bedanken voor deze bijzondere avond (ik weet dat de meeste van jullie dit ook gaan lezen). Om 12 uur werd er weer gezongen en getut natuurlijk. Mijn verjaardag was toen officieel begonnen.

De volgende dag mocht ik ontwaken door een telefoontje van mijn heit en mem. Dit was erg fijn, zo ver weg maar dan toch even zo dichtbij. Na dit telefoontje mocht ik een heerlijk uitgebreid ontbijt op bed ontvangen van Evelien, Leonie en Pjirkje. Vervolgens werd ik bedolven onder cadeautjes van deze zelfde drie meiden. Allemaal super lief natuurlijk! Na al deze leuke cadeaus waren de Nederlandse cadeautjes aan de beurt.
Na dit hele ritueel moest Pjirkje zich helaas haasten om op tijd op school te zijn waar zij weer werd verwacht op les te geven. Demitris en ik hadden afgesproken om de dag rustig aan te beginnen. Dus ik heb lekker rustig aan gedaan en ben even heerlijk buiten in het zonnetje gaan zitten. Het was echt een mooie dag om jarig te zijn, 25 graden!
Voor de lunch hadden we besloten om naar Zest te gaan. Hier heerlijk geluncht met Demitiris, Geraldine, Jenny, Evelien, Leonie en Pjirkje. Ook dit was weer een groot succes. Helaas hadden we ’s middags nog even een uurtje les, dus na de lunch weer richting campus gelopen. Na de les werd ik door de meiden nog verrast met een heerlijk stukje taart wat wij nog lekker buiten in het zonnetje hebben genuttigd.

’s Avonds was het tijd om met een hele groep uiteten te gaan naar Butlers, een van de beste restaurants in Port Alfred. Om 7 uur werden we met z’n vijftienen opgehaald (ja daar doet dit restaurant aan, halen en weer thuis brengen) op heerlijk bij hun te gaan eten. Deze 15 personen bestonden uit Anneke, Gerdien, Patrick, Demitris (zitten bij mij in de groep van retail), Joost en Frank (de onderboermannen), Leon (de altijd vrolijke scheef tegenover buurman), Jenny (de buurvrouw), Nynke (loopt hier 10 maanden stage, is inmiddels ook een buurvrouw), Jeltine (woont beneden, doet hier social work), Geraldine (de altijd vrolijke chinees (of nep nederlander :P), en natuurlijk de 3 meiden die niet mochten missen Evelien, Leonie en Pjirk (zie groepsfoto).
Eenmaal in het restaurant aangekomen kregen we allemaal een welkomsborrel, en voor de jarige jet was er een verassing, een kindersuprise ei. Nou heerlijk natuurlijk dus lekker opgegeten. Vervolgens bracht de ober elke 10 minuten een nieuw ei. Nou na 3 had ik genoeg gehad dus ik denk bewaar ze maar. Zelfs onder de sla van mijn voorgerecht en bij mijn hoofdgerecht zaten eieren. Natuurlijk snapte ik er helemaal niks van, maar wat bleek Jenny, Geraldine, Patrick en Leon waren zo leuk geweest om 21 chocolade eieren voor me te kopen. Nogmaals bedankt jongens, ze zijn heerlijk. Van Joost, Frank, Patrick en Geraldine kreeg ik een heerlijk voetenbad; warm water erin en lekker masseren maar. En van de andere meiden kreeg ik een tegoed bon voor de kralen/sieraden winkel.
Na het eten hebben we de dag afgesloten in de lokale kroeg de snorting grunter (in de volksmond de snorkel).

Zoals jullie begrijpen heb ik een super leuke verjaardag gehad. Zoals ik tijdens mijn ‘speech’ al zei; een dag om nooit te vergeten! Ik wil iedereen die hier een bijdrage aan heeft geleverd echt heel erg bedanken; ik vond het super.

Dit was mijn verjaardagsverhaal. Ik vind het lief dat jullie allemaal weer de tijd hebben genomen om het te lezen (en te reageren!?) Dit komend weekeind duik ik het zwembad in voor mijn duikcursus. Dit betekend zaterdag en zondag vroeg op om te duiken. Ik ben benieuwd hoe dit zal zijn, jullie horen het snel!

Goed weekeind voor jullie allemaal en tot snel.
Liefs en een tut Lysanne

  • 08 September 2007 - 20:01

    Titia:

    Idd.. een verjaardag om nooit te vergeten, het klinkt super:D! Ben benieuwd naar je foto's! En hoe voelt het nu om echt volwassen te zijn;)? Nog een fijn weekend en heel veel succes volgende week!.. Ik mail je morgen, gister ging et namelijk fout met verzenden.. :(!
    Dikke tut ut Alicante..

  • 08 September 2007 - 21:29

    Pjirkje:

    Heee allerliefste roomie!

    Wat een geweldig verhaal, en die foto's erbij... toppie!
    Het is inderdaad een verjaardag voor jou geweest die je nooit meer zal vergeten! (Ik trouwens ook niet)
    Wanneer ga je trouwens dat voetenmassagebad eindeijk eens gebruiken?? Het lijkt mij ook wel lekker namelijk, maar ik vind dat jij eerst moet! Opschieten dus.. haha!

    Tot zo!! Een dikke tuut voor jou

  • 09 September 2007 - 09:39

    Sonja:

    hey Lysanne, zo te lezen heb je echt een super geslaagde verjaardag gehad. veel succes met je duikcursus.

    liefs Sonja

  • 09 September 2007 - 10:26

    Jelmer:

    Hee lys,

    mooie kado´s hoor! En erg leuke foto´s. Weer een verjaardag om nooit te vergeten.. Ik ben jaloers. We horen snel,
    dikke kus van mij!!

  • 09 September 2007 - 10:53

    Wiebren En Annette:

    Hoi, leuk feestje gehad lezen we.
    21 eieren opgegeten??? en ???? ben je ook misselijk geweest?
    Jij hebt maar weer geluk met al die leuke mensen om je heen!!
    We kijken nu al weer uit naar de volgende verslagen.
    Groetjes uit Joure

  • 09 September 2007 - 11:00

    Grietje:

    Heeej Lysanne
    Wat een erg leuk verhaal en die foto's machtig! Pjirkje vertelde het al van die suprise eieren, ik lachte me dood! Als je ze niet op kunt dan lust ik ook nog wel een or;)
    Hoe gaat het met je duikcursus? Lijkt me echt machtig duiken, doe je dat alleen of met een groepje van de campus?
    Nou succes deze week maar weer.
    Liefs grietje

  • 09 September 2007 - 13:33

    AleidA:

    He Lys, wat een verjaardag he...even iets anders dan op e Jouwer..maar je word maar 1 keer 21 dus niks mis mee!!!! Foto's weer top, leer je maatjes zo ook al kennen, doe ze m'n groeten en we bellen gauw..tut MEM

  • 09 September 2007 - 13:34

    Joyful Jean:

    Hey pop,

    Weer een mooi verhaal...lijkt me echt super om op deze manier je verjaardag mee te maken!Leuk dat je de armband ook de hele dag hebt gedragen ;-) Ik ben erg benieuwd naar je duikbelevenissen...

    Dikke tut Jean

  • 09 September 2007 - 19:26

    Mar:

    ha die Lys,
    Wat een feest daar. Niemand kan je zo'n 21ste verjaardag af nemen. De foto's geven aan dat je je daar niet echt verveeld, maar juist veel plezier hebt. Zodra je duikcursus achter de rug is, moet je waarschijnlijk in een ander werelddeel het "onderwaterse leven " gaan ontdekken. Ik heb nog wel een aantal leuke suggesties voor je. Hier is alles gewoon: werken, ballonvaren, heen en weer reizen...tot gauw!
    Mar

  • 09 September 2007 - 19:54

    Bock:

    Heej Lizzl de shizzl,

    Leuk om je zo in de peiling te houden. Het was ongetwijfeld een geweldig feestje.
    Hier nog ff wat voetbalnieuwtjes:
    Sc Joure heeft vandaag met 3-0 gewonnen van LSC. De eerste overwinning want een week eerder werd er verloren van Bergum. Met deze drie punten kan Sc Joure weer aansluiten met de top in de eerste klasse.

    Over ajaks kan ik kort zijn. Zij hebben al aardig wat puntverlies en geen Champions L. Natuurlijk kan ik een heel lang verhaal houden over Feyenoord maar ik houd het dit keer kort: Wij staan bovenaan!

    Nou lizzl dat was het weer eventjes, de groeten aan Pjirkje en de rest!

    Latersz,

    Bouke

  • 10 September 2007 - 08:28

    Budje:

    Hey niet meer jarige bud :D Het waren echt toffe dagen! Ben blij dat je ze ook zo beleefd heb. Duiken ging ook vet goed. Gelukkig vermaken we ons onderwater goed met onze eigen hand signalen :D
    Tot snel bud! Tut de andere bud

  • 10 September 2007 - 17:17

    Marleen:

    Hoi Lys :D

    Klinkt weer goed allemaal en wat een mooie foto's en cadeautjes, lekker genieten. Je ziet er goed uit. Veel plezier daar met alles en tot de volgende keer.

    Liefs Marleen

  • 11 September 2007 - 10:16

    Evelien :

    Lieve overbuuf!
    Leuk verhaal heb je er van gemaakt!! :) Vond het een heel gezellig om hier samen met jou in Zuid Afrika je 21e verjaardag te vieren!! Fijn dat je het top vond!!
    Duiken ging ook goed, nu nog 5 zeeduikjes en we kunnen onze eigen duikschool (Curacao?!) opzetten, joehoe! :)
    Liefs x Lien

  • 11 September 2007 - 13:40

    Akkie:

    Hallo lysanne
    Wat een leuk verjaardagsfeest.Kun je met veel plezier op terug kijken.Mijn berichtje komt uit China waar ik inmiddels ben.Handig dat we email hebben kunnen we gewoon contact houden en blijf ik op de hoogte van al de dingen die nog staan te gebeuren.Heel veel sucses en plezier en een dikke tut van tante akkie.

  • 11 September 2007 - 18:22

    Hilde:

    NOG GEFELICITEEEERD!! (better let os hielendol net (a))

    je hebt zo te lezen echt een topverjaardag gehad :D leuk ook die kindersuprise eieren, haha hoe wisten ze dat nou weer? Nog heeel veel plezier daar! ik wacht met smart op je volgende verslag :P

    tuut hill

  • 12 September 2007 - 10:14

    Jildou:

    Heee lieve lysan! Sa te sjen ha jim een mooi feestje han! Top! Leuke foto's en super leuke herinnering!
    't wiekein ha we er ik een borrel op dronken mei sien 7n! Geniet er van dikke tuut!!

  • 14 September 2007 - 09:51

    Oane:

    Heej Lysanne!

    Dus duiken! Das best wel vet! Ik heb mn PADI ook dus we kunnen wel 's even te duiken;) Kan je de kusten van Australië wel even showen:p Heb je foto's allemaal al even bekeken en nu je verhalen nog even (nou ja even) lezen.
    Veel plezier daar en ik krabbel wel weer 's even of spreek je op msn natuurlijk.

    Liefs Oane!

  • 15 September 2007 - 22:15

    Ilse:

    Hej Lysanne,

    Nou jij hebt zo te lezen inderdaad een super verjaardag gehad! Wat veel verrassingen en leuke dingen zeg.. Mooie verwennerij ;).. Genietze! liefs, Ilse

  • 16 September 2007 - 15:59

    Fam. Cornel:

    Hoi Lysanne,
    Hoorden gisteravond op de reunie van onze lagere school ( allemaal 50tigers nu)van je ouders dat je in ZAf zit. Geweldig zeg, een heel ander land! Nog gefeliciteerd met je verjaardag, al is het wat laat. Froukje zit in Ghana, in een weeshuis. Heeft ook een site met waar ben je nu......
    Nog een fijne tijd daar!
    Groetjes,

    Marten en Vronie Cornel

  • 16 September 2007 - 19:41

    Inge:

    he topper vermaak jeje nog een beetje

  • 17 September 2007 - 08:27

    Harmke:

    Heee Lysannn!!

    Der bin ik dan ek even. Ik sjoch sa no en dan even op dyn site, men, wat trefst it der wer! Prachtig!
    Nog lokwinske mei dyn 21ste jirdei! Hjir giet alles syn gang. Mei it fuotbal ha we de eerste twa wedstriiden fan de kompetitie wun, ik moat sizze dat is wol hiel oars is en dat we allegear wol wenne moatte by us nije club. Mar so far so good!
    En folgens mij is Jelmer bezig om een nij damesteam op te richten. Hij wie juster oan it foutbaljen bij mij foar hus mei 5 froulju. Ja Jelmer, big brother is watching you!! Ha ha!
    Nou Lys, it giet dy goed en in soart succes mei alles wast dost!

    Dikke tut fan Harmke.

  • 01 Oktober 2007 - 19:16

    Marijke Buwalda:

    hoi lysanne. 't is maandagavond en ik kom net thuis uit gym en heb even weer al jullie avonturen gelezen. Ben weer helemaal op de hoogte. Wat een fijne tijd maken jullie daar door met z'n allen. Prachtig al die verjaardagen en de manier waarop jullie er voor elkaar iets bijzonders van maken. Onvergetelijk!
    Ga zo door en de tijd vliegt om. Veel plezier met Jelmer en de anderen. Gisteravond gezellig bij je ouders gezeten. Sierk en Fredau kwamen ook nog even langs en Jelmer, zo konden we hem een goede reis wensen en een tuutsje van ons allen voor jou meegeven.
    Doei, doei............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Alfred

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2008

Aller Allerlaatste verhaal

13 December 2007

Afscheid nemen...

06 December 2007

Shoppen, shoppen en natuurlijk naar school

22 November 2007

Eindelijk weer een update...

30 Oktober 2007

Een paar verhaaltjes
Lysanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 35577

Voorgaande reizen:

20 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: