Wist-je-datjes en Vakantie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu Wist-je-datjes en Vakantie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lysanne Kuindersma - WaarBenJij.nu

Wist-je-datjes en Vakantie

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

30 September 2007 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve allemaal,
Pjirk en ik hebben weer even nieuwe wist-je-datjes geschreven, we hadden ze al eerder willen plaatsten maar het internet op de campus lag eraf vandaar dat ze nu pas komen.
Pjirk en ik zijn inmiddels ik Kaapstad, we zijn hier gister aangekomen en het is hier FANTASTISCH. We slapen in een heel mooi guesthouse met uitzicht op zee. Morgen komen Jelmer, Amber en Tjeerd deze kant op. We blijven dan tot donderdag in Kaapstad en dan rijden we via de garden route weer terug naar Port Alfred. Hier zullen we ze dan nog de campus en andere dingen laten zien en dan op 10 oktober gaan ze weer terug.
Na de vakantie zal ik een uitgebreid verslag geven van een waarschijnlijk fantastische week om nooit te vergeten. Voor nu; veel leesplezier!

Veel liefs van Lysanne

ps. Sommige wist-je-datjes zijn niet meer helemaal van toepassing omdat we ze al eerder wilden plaatsten)

WIST JE DAT...

- …we sinds een uurtje vakantie hebben
- …jullie denken dat we hier altijd vakantie hebben, maar dit soms best tegen valt
- …wij afgelopen weekeind op de campus zijn gebleven omdat we met school bezig moesten
- …we nog steeds intensief aan het spinnen zijn, maar ook lekker intensief door eten
- …we het jammer vinden dat we al bijna op de helft van ons verblijf zitten
- …we een foto muur hebben gemaakt met wel bijna 100 foto’s (zie foto)
- …deze muur nog lang niet af is
- …Lysanne helaas nog niet in de zee gedoken heeft omdat de zee er nog niet klaar voor was
- …onze kaarten wand al een tijdje niet is uitgebreid
- …de vorige zin een hint was voor jullie allemaal
- …we nog geen leuke kerel ontdekt hebben voor Pjirk
- …Pjirk stiekem gek is op de general manager omdat hij er goed uit ziet en altijd in een pak loopt
- …we onze kamer opgeruimd hebben en hij al 2 dagen vrij netjes is (zie foto)
- …Lysanne haar presentatie vandaag erg goed ging, en die van Pjirk vrijdag ook zeker goed zal gaan.
- …Pjirk haar engels met de dag beter wordt
- …dit vooral geldt na een paar borrels
- …haar mooie uitspraak toen was; ‘You can hold them der out’ (tegen de ober bij het uiteten toen hij het theezakje uit de theepot moest halen van Pjirk)
- …Lysanne bijna in haar broek pieste van het lachen toen Pjirk dit zei
- …Grietje haar verjaardagscadeautjes uit Afrika al een week voor haar verjaardag heeft ontvangen, en het ook gelijk maar heeft uitgepakt
- …Jelmer en co een hele lijst hebben gekregen met dingen die ze voor ons mee moeten nemen
- …wij benieuwd zijn of ze niks vergeten
- …Pjirk hoopt dat vooral de kruitnoten niet worden vergeten omdat ze het water al in de mond heeft als ze er aan denkt
- …we niet kunnen wachten tot het eindelijk echt Afrikaans weer wordt
- …dit komt omdat het weer hier de laatste tijd Nederlandse taferelen laat zien (regen en harde wind)
- …we ondanks dit weer toch al een beetje verkleurd zijn
- …we een mooie foto van onszelf + fries vlagje op onze deur hebben, zodat iedereen weet waar we wonen
- …het onmogelijk is om een middagdutje te doen omdat je dan minimaal 5 keer gestoord wordt door jan-en-alleman
- …onze onderburen een week in Kaapstad zijn en wij dus ongemerkt kunnen dansen, stampen, fohnen en zingen.
- …Pjirk hier naar de kapper is geweest en haar kapsel er weer tip-top uitziet (zie foto)
- …we achter de bar hebben gestaan bij het plaatselijke opera concert
- …Pjirkje net haar presentatie had, en dat het echt heel erg goed ging
- …We morgen om deze tijd samen in Kaapstad zijn
- …We het Joustermerke lied hebben gezongen in de Snorkel
- …dat in Afrika ook guus meeuwis draaien in de Snorkel
- … dit het einde van onze wiest-je-datjes is, omdat we nog heel veel moeten doen (koffer inpakken, boodschappen, opruimen etc.) maar dat wij na de vakantie snel een nieuw verhaal zullen plaatsen.

• 30 September 2007 - 17:33

Grietje:

Heej lysanne
    Deze x heb ik de eer om als eerste een bericht te plaatsen.
    Weer een erg leuk verhaaltje met leuke wist je datjes. De foto's zien er ook erg leuk uit, maar die kamer kan wel wat netter or:P
    Ik heb net de spullen naar amber gebracht, inclusief een kilo pepernoten kunnen jullie ook alvast een beetje in die stemming komen;)
    Ik ga zo mn bed opzoeken, ben kapot van het weekend. Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe met zn 5en maar dat gaat vast en zeker helemaal goed komen!
    geniet ervan. Dikke tut grietje

• 30 September 2007 - 17:33

Jelmer:

Leuk verhaaltje meis,
    alleen de foto's zijn volgens mij niet helemaal gelukt.
    Zie je morgen.
    Ben al bezig met koffer pakken.. Maar ik weet niets van pepernoten..
    Kus mij!

• 30 September 2007 - 17:35

Titia:

Super!!!Het zal inderdaad vast een week worden om nooit te vergeten.. net zoals de andere afgelopen weken:D!Heel veel plezier met de trip.. en voorzichtig, tis gin joure;)! Ik ben benieuwd..
    Liefs en een dikke tut

• 30 September 2007 - 17:36

Lysanne:

Sorry mensen, ik heb geen foto ruimte meer en kan nu ook niet bijkopen dus voor het vervolg van de foto's moeten jullie een weekje wachten, of even op Pjirk haar site kijken...
    Liefs Lysanne

• 30 September 2007 - 17:47

Reinou:

Hoi pop! Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en geniet ervan!
    Dikke tut

• 30 September 2007 - 18:11

Jean:

Ej leave lys,

Nog even een snel berichtje om jullie een fantastische vakantie toe te wensen!Ik wacht met smart op de reisverhalen ;-)

Dikke tút

• 30 September 2007 - 18:14

Renske:

Hey Lizzl!!!!

Wat een leuke wist je datjes, super he jullie zijn nu gewoon al in Kaapstad meis veel plezier de komende week.

dikke tut Rens

• 01 Oktober 2007 - 07:06

Inge:

he lys,
    al zenuawachtig voor je gasten,
    wordt vast heel gezellig,
    je vermaakt je nog goed zo te zien, gaat zo door, en leuke foto's ook,
    nou suc6 daaro
    tut inge
    P.s FFS-Sc Joure is 2-1 geworden!!!!!!!

• 01 Oktober 2007 - 07:47

Leave Lys:

Nou meis het is zover, de troepen zijn onderweg...leuk verhaal en foto's, wat staat ons allemaal nog te wachten....na de komende week, maak er iets onvergetelijks van..ze hadden er zin in, heel veel plezier en GENIET!!!!!!!
    Dikke tut MEM

• 01 Oktober 2007 - 19:10

Jildou:

Lieve lys! Ook voor jou even een dikke kus! En nogmaals geniet er lekker van samen met de anderen!! Ben heel benieuwd naar je volgende verhaal! Dikke tuuut Jil

• 02 Oktober 2007 - 16:14

Tante Door:

he lys

wat weer een leuke wist je datjes.en leuke foto s,geniet de komende week met je gasten. dat zal vast wel lukken.veel plezier en dikke tut.

• 02 Oktober 2007 - 17:43

Simone:

Dag Lieve Lys,

Ik hoorde al dat mn kindjes geland zijn en het nu al fantastisch vinden! Voor Amber moest ik direct al geld overmaken, dus dat gaat wel heel rap zo, maar er valt ook zoveel te beleven. Ga heerlijk genieten daar met zn allen. Zoooo leuk om te weten dat jullie nu weer bij elkaar zijn. Maak er een on-ver-ge-te-lijke week van.
    Heel veel liefs en dikke kus,
    Simone

• 02 Oktober 2007 - 19:38

Marian:

Lieve Lysanne en Pjirkje,
    Heel veel plezier nu met z'n allen en wel voorzichtig hè, niet met vreemde mannen mee gaan, dat zal wel niet zo snel gebeuren nu jullie lijfwacht Jelmer er is! Fijne vakantie en dikke tút.

• 03 Oktober 2007 - 18:25

Wiebren:

hoi stelletje levensgenieters, ik hoop dat jullie een leuke tijd met elkaar hebben. Ik denk dat dat wel gaat lukken met een stel Boxma's erbij!!
    Wij hebben de Joustermerke er ook weer op zitten en ik vond het weer erg geslaagd,reuze gezellig was het weer.
    Oja de nieuwe snack die vandaag is geintroduceerd bij snackpoint Boxma loopt als een trein (iets met warm cavia vlees of zo)
    Verder geen schokkend nieuws,dus tot later, doei!!!

• 09 Oktober 2007 - 17:30

Hoi Lys:

Alweer vaak gebeld van de week en het is allemaal SUPER dus dat word afkicken de komende dagen, maar............voor je het weet ben je weer hier ( nat en guur ) dus dat is ook niet alles, geniet nog maar even, ook al is Jelmer weer naar huis, jullie pakken de draad vast weer snel op , en neem nog maar een borrel op BEPPE ze is vandaag 79 jaar geworden..volgend jaar een feestje, ben je er ook bij, nou dikke tut en tot bels MEM

• 10 Oktober 2007 - 17:29

Budje:

Komen jullie snel weer terug, want het is lang niet zo leuk op de campus zonder jullie!
    Dikke kus

• 13 Oktober 2007 - 13:20

Wist U Dat...:

We er tijdens onze vakantie achter gekomen dat er in elke pinguin een kleine lysanne schuilt? ;) (Of in lysanne een hele grote pinguin... :p)